Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (18)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 18 položek
Gymnaziální vzdělávání
25. 1. 2021 0x 2715x
AnswerGarden, LinoIt a další nástroje pro interaktivní aktivity v cizích jazycích
Základní uživatelský model v distanční výuce prostřednictvím platforem, jako je Zoom nebo MS Teams, je takový, že většinu času videokonference učitel vysvětluje a studenti poslouchají a sledují…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 25129x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
26. 6. 2018 1x 9546x
Etické otázky ve sportu – the Summer Rio Olympics
Cílem praktického výukového plánu je oživit si nejen jména sportovců, kteří reprezentovali ČR na letních olympijských hrách v Riu de Janeiru v r. 2016, ale také druhy sportů, které jsou jejich…
Gymnaziální vzdělávání
3. 6. 2015 0x 6867x
Familia Romana - 1. lekce
Doplňující cvičení pro 1. lekci učebnice Familia Romana. Zaměřené na opakování slovní zásoby, procvičení prvních gramatických pravidel: nominativ singuláru a plurálu, sloveso est-sunt, tvorba…
Gymnaziální vzdělávání
7. 3. 2013 0x 16309x
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka III. – Aktivita pro 3. stupeň – Cinderella by Roald Dahl
Článek je posledním z třídílné série věnující se rozvoji čtenářské gramotnosti, respektive kritického myšlení v hodinách anglického jazyka, zde se zaměřením na 3. stupeň. Jedná se o konkrétní příklad…
Gymnaziální vzdělávání
5. 2. 2013 0x 29658x
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka I. - teoretický úvod
Článek se věnuje teoretickým aspektům rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách cizích jazyků na 2. a 3. stupni. Je strukturován do tří částí, které postupně představují základní pojmy, dále podmínky…
Gymnaziální vzdělávání
15. 5. 2012 0x 11187x
Umím vyjádřit, jak se cítím?
Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí…
Gymnaziální vzdělávání
11. 5. 2012 0x 9658x
Strategie poslechu při poslechu prezentací
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití strategií pro poslech s porozuměním obsaženými v on-line verzi Evropského jazykového portfolia při poslechu prezentací.
Gymnaziální vzdělávání
11. 5. 2012 0x 9609x
Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou…
Gymnaziální vzdělávání
21. 11. 2011 0x 20331x
Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Health
Zaznamenaná výuky tématu Health je zaměřena na rozvíjení produktivních řečových dovedností. V první části výuky probíhá opakování a rozšiřování slovní zásoby k tématu, v druhé části se žáci seznamují…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2011 0x 12912x
Virtuální hospitace - Anglický jazyk: A Formal Debate
Formální debata je pro žáky příležitostí ke koordinovanému vyjádřování vlastních názorů a obhajování stanoviska. Žáci měli za úkol představit a zdůvodnit několik souhlasných či nesouhlasných…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2010 0x 11552x
Body Part Mathematics
Praktický příspěvek pro výuku angličtiny a matematiky v anglickém jazyce. Je vhodný pro žáky ve věku 15 až 16 let. Jeho tématem jsou části lidského těla a jejich měření v různých systémech.
Zobrazeno 12 z 18 položek