Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (49)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 49 položek
Základní vzdělávání Spomocník
12. 9. 2022 1x 291x
Proč ve školství přetrvávají snahy o rychlou změnu?
Zamyšlení nad problémy spojenými se snahou o rychlou transformaci školství postavené na názorech amerických odborníků publikovaných portálem TechLearning.
Základní vzdělávání Spomocník
5. 9. 2022 0x 301x
Pedagogický pohled na SAMR model
Zpráva o výsledcích práce vědeckého pracovníka Center for Leadership in Education Erica Sheningera, který zkoumal souvislost relevance výuky se SAMR modelem integrace technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
29. 8. 2022 0x 351x
Aktuální scénáře budoucnosti školství
Zpráva o aktuálních předpovědích vývoje školství s náznakem potřeby strategického myšlení založená na materiálech OECD.
Základní vzdělávání Spomocník
26. 7. 2022 1x 903x
Převrácené čtyřrozměrné kurikulum
Malá studie představující výsledky práce specializovaného bostonského pracoviště (CCR) zabývajícího se definováním potřebných změn v kurikulu vyvolaných technologiemi ovlivněným vývojem světa.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 11. 2021 0x 966x
Digitální gramotnost jako katalyzátor systémových změn
Jsme na prahu velké revize kurikula, a tak možná bude užitečné, když si připomeneme, proč se o ní pokoušíme a jakým problémům musíme čelit.
Základní vzdělávání Spomocník
16. 8. 2021 0x 3047x
Budoucnost vzdělávacích technologií podle UNESCO
Informace o výzkumné zprávě UNESCO varující před přílišným optimismem při nekritickém zavádění vzdělávacích technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
6. 4. 2021 0x 8714x
Nová pedagogika pro hluboké učení podle Fullana
Základní informace o práci kanadského konzultanta vlád ve věci reformy školství, který zanedlouho vystoupí na naší konferenci Úspěch pro každého žáka.
Základní vzdělávání Spomocník
5. 2. 2018 16x 7656x
Vztah empatie a učení
Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 1. 2018 1x 3346x
Stop průměrnosti
Přehled výsledků práce profesora kognitivní pedagogiky na Harvardu Todda Rose, z nichž vyplývá, že je chybou orientovat se při výuce na průměrného žáka, protože ten neexistuje.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 12. 2017 0x 2641x
Umožní kyberučení skokem vyrovnat rozdíly ve vzdělávání?
Informace o dvou mimořádně zajímavých aktuálních výzkumných zprávách, které naznačují potřebu technologické inovace školství na celém světě a globální výzvy s tím spojené.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 9. 2017 4x 5259x
Personalizace podle Fultonu
Zpráva o implementaci personalizovaného vzdělávání ve školském obvodě Fulton v americké Georgii. Závěry sice nejsou moc překvapivé, ale jsou mimořádně důležité i pro nás. Samotné technologie…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 3. 2017 4x 8202x
Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač
Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního…
Zobrazeno 12 z 49 položek