Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (6)
Zobrazení:
Zobrazeno 6 z 6 položek
Gymnaziální vzdělávání
27. 2. 2012 0x 11857x
Informační etika I.: Úvod a význam
Informační etika patří mezi témata, která jsou v gymnaziálním vzdělávání stále poněkud nedoceněná a možná i trochu opomíjená. Jde o poměrně mladou disciplínu, avšak stavějící na dlouhých tradicích…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 14950x
Metody efektivního čtení
Nejvíce informací získává student poslechem nebo čtením. V článku se proto zaměříme na dvě metody efektivního čtení – SQ3R a PQRST, doplněné tvorbou myšlenkových map. Tyto dovednosti mohou být…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 9195x
Hodnocení informací a znalostní management
Informace jsou všude kolem nás a je velice důležité se s nimi naučit vhodným způsobem zacházet – hodnotit je, zasadit do kontextu a přetvářet je na znalosti. V článku se pokusíme ukázat některé…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 6019x
Informační výchova jako reflexe informační společnosti
Je zajímavé, jak malý prostor je věnován informační výuce na gymnáziích. Nejde přitom jen o budování vztahu ke knihovnám, ale především o systematické pěstování schopností žáka získávat potřebné…
Gymnaziální vzdělávání
27. 7. 2011 6x 7549x
Učebnice informatiky pro gymnázia – motivační kapitola
Kolik prostoru má autor na to, aby zaujal čtenáře? Šestnáctiletý čtenář mi velký prostor nedá. Musím zaujmout okamžitě a vzápětí vysvětlit, proč a komu učebnice stojí za přečtení, o co v ní jde. Za…
Základní vzdělávání Spomocník
16. 6. 2005 0x 3357x
Nová role školních knihoven v 21.st.
Článek popisující změny ve fungování školních knihoven v souvislosti se zaváděním technologií do škol na základě zkušeností Mika Eisenberga – děkana Fakulty informačních studií na Washingtonské…
Zobrazeno 6 z 6 položek