Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (10)
Zobrazení:
Zobrazeno 10 z 10 položek
Základní vzdělávání Spomocník
22. 8. 2022 0x 526x
Mediální výchova podle Wesley Fryera
Upoutávka na inspirativní práci oklahomského metodika vzdělávacích technologií Wesley Fryera zaměřená na mediální výchovu.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 2. 2022 0x 560x
AI ve vzdělávání: 3 x 3 rady Contact North
Zpráva o doporučení kanadské poradenské a výzkumné agentury Contact North, jehož snahou je nasměrovat využití umělé inteligence ve školství.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 6. 2021 2x 3743x
Základy AI pro školy
Zpráva o stejnojmenném MOOC kurzu European Schoolnet Academy zaměřeném na dvě tam probíraná témata – evropské etické pokyny a pět algoritmických zkreslení.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 3. 2019 0x 3281x
Digitální dissensus
Výklad nového pojmu, který přesně vystihuje to, k čemu zvolna dospívá vývoj společnosti ve vyspělých, dosud demokratických zemích.
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2017 1x 6880x
Internet nás zavádí na scestí!
Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem…
Základní vzdělávání Spomocník
27. 6. 2016 10x 5031x
Valiantův ekoritmus
Informace o výzkumu profesora Harvard University Leslie Valianta, který se dosud neúspěšně snaží najít algoritmus popisující princip učení živých organizmů použitelný pro počítačovou simulaci vývoje…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 4. 2014 0x 4244x
Oppia aneb programované učení vrací úder
Oppia je webovou aplikací zdarma, umožňující komukoli tvořit výukové lekce pomocí uživatelského rozhraní, které nevyžaduje programování. Koncepčně vychází ze Skinnerova učícího stroje a jeho důrazu…
Gymnaziální vzdělávání
30. 9. 2011 1x 11858x
UML a Flowchart ve výuce programování na gymnáziu
Podle RVP pro gymnázia se mají žáci seznámit se základy programování a algoritmizace. V následujícím článku se pokusíme ukázat, jakým způsobem k tomu užít grafického modelování procesů pomocí UML či…
Gymnaziální vzdělávání
13. 7. 2009 3x 15926x
Nahraďte algoritmizaci systémovým přístupem!
Autor argumentuje proti požadavku, aby se studenti učili řešit problémy algoritmicky. Místo toho žádá, aby řešili problémy systémově.
Základní vzdělávání
14. 3. 2005 0x 15590x
Několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná
V následujícím příspěvku je uvedeno několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná. Uvedené příklady mohou přispívat k rozvíjení paměti žáků prostřednictvím numerických výpočtů, k…
Zobrazeno 10 z 10 položek