Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (21)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 21 položek
Gymnaziální vzdělávání
25. 10. 2021 0x 876x
Algoritmizace každodennosti
Jedním z trendů, ke kterému by měla mířit současná „malá“ reforma kurikula RVP, o kterém se příliš nemluví, ale možná bude o to podstatnější, je fenomén algoritmizace každodennosti. V tomto článku se…
Gymnaziální vzdělávání
6. 1. 2021 3x 5051x
Jaké aplikace využít pro nové pojetí výuky informatiky?
Text se zamýšlí nad výukou informatiky a s tím souvisejících aplikací. V jakých ohledech je vhodnější používat placené programy a v jakých ohledech je lepší se přiklonit spíše k freeware programům.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2018 2x 3032x
Programy na podporu informatického myšlení
Přehled volně dostupných nástrojů vhodných pro využití v rámci nové koncepce výuky ICT, která klade důraz na informatické myšlení.
Základní vzdělávání Spomocník
29. 3. 2018 0x 3285x
Time management, studium a technologie – 2. díl
Druhý díl série pojednávající o postupech řízení pracovního času s orientací na studenty. Tento se věnuje aplikacím, které mohou s řízením pomoci. Jedná se o úvod do problematiky, kterou autor…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 3. 2018 0x 4067x
Time management, studium a technologie – 1. díl
První ze dvou článků pojednávajících o postupech řízení pracovního času s orientací na studenty. Jedná se o úvod do problematiky, kterou autor zpracovává jako diplomovou práci.
Předškolní vzdělávání
20. 9. 2016 2x 16585x
Využití tabletů v předškolním vzdělávání
Článek pojednává o využití tabletů a chytrých mobilních zařízení v prostředí mateřských škol (v předškolním vzdělávání). Obsahuje různé typy aplikací pro rozvoj hudebního cítění, hraní v roli, jemné…
Odborné vzdělávání Spomocník
1. 2. 2016 0x 5229x
Využití PLC k výuce základů algoritmizace a programování
Článek popisuje možné nasazení programovatelných logických automatů, které se na technických školách nacházejí za účelem výuky zaměřené na automatizaci procesů v reálném čase, pro výuku základů…
Gymnaziální vzdělávání Spomocník
14. 5. 2015 1x 7474x
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce
Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 5. 2014 0x 6555x
Game Maker jako výukový nástroj
Článek shrnuje praktické zkušenosti s výukovým využitím nástroje na tvorbu vlastních her Game Maker, jež vede k nácviku informatického myšlení a dalších počítačových kompetencí. Může se stát velmi…
Gymnaziální vzdělávání Spomocník
10. 4. 2014 1x 9695x
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti
Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 3. 2014 0x 6980x
Play-i jako hračka rozvíjející logické myšlení
Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 2. 2014 0x 10405x
Programování na 1.st. s Code.org
Popis praktických zkušeností s vynikajícím volně dostupným kurzem základů programovaní pro žáky ZŠ, jehož zařazení do výuky lze dalším učitelům ICT jen doporučit.
Zobrazeno 12 z 21 položek