Domů > Odborné články > Všechny články autora „Ondřej Neumajer“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (70)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 70 položek
Základní vzdělávání Spomocník
4. 10. 2024 0x 994x
Střípky ze světa postupujícího vývoje AI – autorská díla a multimodální AI
V tomto nepravidelném seriálu o vývoji umělé inteligence (AI) ve vzdělávání se snažím upozorňovat na zajímavosti, ale také na praktické aspekty dalšího vývoje, které se týkají práce učitelů a…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 9. 2024 0x 2873x
Střípky ze světa postupujícího vývoje AI
Fascinující, ale zároveň navozující stavy úzkosti. Také tak lze o neskutečně dynamickém vývoji umělé inteligence (AI) hovořit. V některých ohledech již překonává dovednosti studentů. Navíc se ukazuje…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 1. 2024 9x 3454x
Myšlenky o AI nejen ve vzdělávání
Pojďme se zamyslet nad některými méně častými oblastmi, které zavádění umělé inteligence (Artificial Intelligence, AI) do našich životů, škol a vzdělávání přináší. Přemýšlíte, jestli je označení…
Základní vzdělávání Spomocník
8. 12. 2023 1x 5046x
Trendy digitálního vzdělávání v roce 2023
Přehodnocujeme nejen to, co ve školách vyučujeme, ale také to, jak to vyučujeme. Tak by bylo možné stručně popsat sjednocující prvek trendů digitálního vzdělávání roku 2023, které doléhají do…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 10. 2023 11x 3966x
Základy lidské komunikace s nelidským partnerem aneb slovníček umělé inteligence
Téma umělé inteligence bude v tomto školním roce postupně a stále intenzivněji doléhat i do školní praxe, využívání nástrojů umělé inteligence žáky si budou učitelé stále více všímat a sami se budou…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 5. 2023 0x 1997x
Veletrh Bett show 2023 trochu jinak
Profesionálové zabývající se digitálním vzděláváním se jednou za rok sjíždějí do Londýna, aby se zde seznámili s novinkami, navázali nové kontakty či prohloubili stávající spolupráci. Jaký byl…
Základní vzdělávání Spomocník
18. 12. 2020 0x 6580x
Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika
Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2020 3x 10817x
Vzdělávání na dálku přináší zmatky v pojmech
Studie shrnující aktuální posun ve významu pojmů vztahujících se k výuce na dálku, které teď všichni učitelé ve zvýšené míře používají, ale jejich obsah chápou často nesprávně.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 9. 2020 1x 16330x
Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci
Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o…
Základní vzdělávání Spomocník
9. 1. 2020 6x 10121x
Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018
Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli…
Základní vzdělávání
7. 1. 2020 0x 10826x
Workshop – Jak pracovat s rámcem digitálních kompetencí učitele
Příspěvek popisuje workshop, prostřednictvím kterého jsou účastníci z řad pedagogických pracovníků seznámeni metodami kritického myšlení s rámcem digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu na té…
Základní vzdělávání Spomocník
28. 3. 2019 0x 8742x
Umělá inteligence ve školství a v práci učitele
Přehledový článek o významu a stavu využití umělé inteligence v našem školství.
Zobrazeno 12 z 70 položek