Odborné články Speciální vzdělávání Individuální vzdělávací plán pro žáky se zdravotním postižením s pokyny k tvorbě
Odborný článek

Individuální vzdělávací plán pro žáky se zdravotním postižením s pokyny k tvorbě

17. 2. 2009
Speciální vzdělávání
Autor
PaedDr. Miroslava Štréblová CSc.

Anotace

Individuální vzdělávací plán (IVP) pro žáka/žákyni se zdravotním postižením se vypracovává ve spolupráci se školským poradenským zařízením, nejčastěji se speciálním pedagogickým centrem, které diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáka a navrhuje míru podpůrných opatření.

Individuální vzdělávací plán (IVP) pro žáka/žákyni se zdravotním postižením se vypracovává ve spolupráci se školským poradenským zařízením, nejčastěji se speciálním pedagogickým centrem, které diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáka a navrhuje míru podpůrných opatření. Při zpracování IVP spolupracují s třídním učitelem a ostatními vyučujícími zákonní zástupci žáka/žákyně. Hlavními garanty v poskytování individuální speciálně pedagogické péče jsou speciální pedagogové příslušného speciálně pedagogického centra.

Za zpracování IVP odpovídá ředitel školy, který na základě povolení vzdělávání podle IVP vydá „Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka/žákyně podle individuálního vzdělávacího plánu".

Vzdělávání na základě IVP se týká širokého spektra žáků, a proto je nezbytné respektovat při vzdělávání vždy individuální rozvoj osobnosti žáka a zohlednit jeho potřeby a možnosti.

Struktura IVP pro žáka se zdravotním postižením a některé náměty k upřesnění pro vyplňování

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
130.86 kB
Dokument
Struktura IVP pro žáka se zdravotním postižením a některé náměty k upřesnění pro vyplňování
Autor
PaedDr. Miroslava Štréblová CSc.

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024