Anglická dobročinná instituce s názvem Every Child a Chance (Šanci každému dítěti) zjišťovala, jak jsou současní dospělí Britové schopni používat základní početní operace, např. při nakupování. Dospělým byly pokládány jednoduché otázky, např. „Jaké rozměry má čtverec o celkové ploše 64 m2?", na které odpověděl správně zpravidla pouze jeden člověk z pěti. Dále bylo zjištěno, že ze sledované skupiny (2000 lidí) „bojují" se základními matematickými operacemi ženy daleko častěji než muži. A rovněž mnohem hůře dokážou řešit početní příklady se svými dětmi. Průzkum dále odhalil, že jedna pětina dospělých ve věku 25 - 34 let uvedla matematiku jako jednu z věcí, které v jejich kariéře hrály stěžejní roli. Vcelku překvapivé bylo zjištění, že lidé ve věku 55 let si byli v matematických operacích mnohem jistější než 25 - 34letí. Vzhledem k tomu, že běžný člověk používá početní operace každý den až 14krát, výsledky příliš uspokojivé nejsou. V současné době tedy uvedená dobročinná instituce připravuje ve spolupráci s vládou program pro zvyšování matematické gramotnosti už od raného věku dětí. Právě ve věku sedmi let mají děti největší problémy s matematikou. Více informací zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.