Cílem je efektivnější výklad o vodních bezobratlých pomocí dětské publikace Ondřeje Sekory – Knížka Ferdy Mravence. Při vlastním výkladu si žáci 6. ročníku vymění roli s učitelem a seznámí ostatní s vybranou skupinou vodních bezobratlých, výklad doplní krátkým příběhem z uvedené publikace.
Realizace:
1. Úvodní hodina (motivace, seznámení s cílem projektu)
V úvodní hodině učitel žákům přečte krátkou ukázku z Knížky Ferdy Mravence, případně promítne televizní příběh.
2. Rozdělení do skupin (seznámení s literaturou)
Následně vyučující rozdělí žáky do skupin (případně mohou pracovat individuálně). Každá si vybere určitou skupinu vodních bezobratlých.
3. Získávání informací
Žáci si připraví ze získaných informací z učebnice krátké povídání o vybrané skupině vodních bezobratlých. Informace získané z učebnice doplní o informace z Knížky Ferdy Mravence. Ve skupině si přečtou ukázky z knížky týkající se jejich zástupců (doporučuji se zaměřit na životní a potravní strategie).
4. Grafické ztvárnění
Poté žáci přenesou svoje myšlenky na balicí papír nebo na čtvrtku, připraví si výklad pro ostatní žáky.
5. Prezentace
Prezentace jednotlivých skupin doplněné o přečtení krátké ukázky z knížky. Zhodnocení.
Kritéria pro hodnocení jednotlivých prezentací:
Náměty k realizaci:
V Ekologickém přírodopisu 6 se autoři zmiňují o těchto zástupcích: vážky, vodní ploštice, dvoukřídlý hmyz, chrostíci, brouci, housenky motýlů
Prezentaci je vhodné doplnit o vlastní ukázku jednotlivých bezobratlých. Mnohé z nich lze nalovit v našich stojatých a mírně tekoucích vodách, např. vodní ploštice, larvy dvoukřídlého hmyzu, larvy chrostíků.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.