Odborné články Základní vzdělávání Co je důvodem lepšího chování žáků v britských třídách?
Odborný článek

Co je důvodem lepšího chování žáků v britských třídách?

29. 11. 2008
Základní vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Podle britské dlouhodobé studie se žáci na základních školách chovají lépe než jejich vrstevníci v 70. letech.

Podle britské dlouhodobé studie se žáci na základních školách chovají lépe (v hodinách jsou stále aktivnější a daleko více se soustředí) než jejich vrstevníci v 70. letech. Hlavním důvodem tohoto zlepšení je kvalitnější a efektivnější práce učitelů spojená s neustálým povzbuzováním dětí, tedy přístup, který je na britských školách prosazován zhruba od poloviny 80. let. Výzkum provádělo na 70 školních psychologů ve 141 třídách a zjistili, že příčinou zlepšeného chování žáků v hodinách nebyl jejich menší počet nebo více asistentů, ale učitel a jeho neustálá a neutuchající verbální komunikace s žákem. Metoda studie spočívala v tom, že se poměřovaly počty dětí, které reagovaly na učitelovy pokyny, a těch, které na ně naopak nereagovaly. Přestože celkový trend ukazuje na zlepšené chování žáků, v dílčích případech se objevuje čím dál extrémnější chování žáků. I když byly identifikovány hlavní činitelé ovlivňující chování (kvalitní učení, jasná a pevná pravidla, vzájemný respekt a podpora od rodičů), varovali experti před tím, aby zaměření na tyto ukazatele nevedlo k příliš zjednodušujícím řešením. Více informací zde.

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024