Výzkumníci ze dvou amerických univerzit (Binghamton University a University of Nevada) vyvracejí zažitou představu, že pokud žáci dostávají více domácích úkolů, dosahují ve škole lepších výsledků. Studie zveřejněná v odborném časopise The Econometrics Journal uvádí, že zvýšená domácí příprava přináší kýžený efekt jen asi u 40 % žáků, a to navíc zpravidla u velmi dobrých, nebo naopak spíš podprůměrných žáků. U průměrných žáků ale větší objem domácích úkolů studijní výsledky nezlepšil. Jeden z autorů studie, profesor Henderson, k tomu dodává: „Domácí úkoly jsou samozřejmě důležité i pro průměrné studenty, ale učitelé by měli spíše než kvantitu zvažovat kvalitu zadávaných úkolů." I domácí příprava by totiž měla být rozmanitá, respektovat individualitu žáků a především je motivovat k dalšímu studiu. Zprávu o studii si můžete přečíst zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.