Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Znamená více domácích úkolů lepší studijní výsledky? (USA)
Odborný článek

Znamená více domácích úkolů lepší studijní výsledky? (USA)

30. 9. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Anna Valouchová

Anotace

Výzkumníci ze dvou amerických univerzit (Binghamton University a University of Nevada) vyvracejí zažitou představu, že pokud žáci dostávají více domácích úkolů, dosahují ve škole lepších výsledků.


Výzkumníci ze dvou amerických univerzit (Binghamton University a University of Nevada) vyvracejí zažitou představu, že pokud žáci dostávají více domácích úkolů, dosahují ve škole lepších výsledků. Studie zveřejněná v odborném časopise The Econometrics Journal uvádí, že zvýšená domácí příprava přináší kýžený efekt jen asi u 40 % žáků, a to navíc zpravidla u velmi dobrých, nebo naopak spíš podprůměrných žáků. U průměrných žáků ale větší objem domácích úkolů studijní výsledky nezlepšil. Jeden z autorů studie, profesor Henderson, k tomu dodává: „Domácí úkoly jsou samozřejmě důležité i pro průměrné studenty, ale učitelé by měli spíše než kvantitu zvažovat kvalitu zadávaných úkolů." I domácí příprava by totiž měla být rozmanitá, respektovat individualitu žáků a především je motivovat k dalšímu studiu. Zprávu o studii si můžete přečíst zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.