Podle RVP PV jsme ve školním vzdělávacím programu (ŠVP) s názvem "První kroky" připravili vzdělávací nabídku v podobě integrovaných bloků, resp. tematických celků, z kterých si každá učitelka může vybírat pro svůj plán třídního vzdělávacího programu, kde jsou pak integrované bloky rozpracovávány na jednotlivá témata, mají tedy podrobnější podobu - učitelky vycházejí z analýzy podmínek ve třídě, z hodnocení dětí ve své skupině, z jejich potřeb a v neposlední řadě ze svých dovedností a schopností.
Obsah vzdělávací nabídky je zaměřena ke vzdělávání k lidským právům. Činnosti a aktivity v podobě různých her učitelky zpracovávají samostatně ve své třídě, každá třída má tudíž konkrétní cíl zpracovaný dle vlastních podmínek (složení skupiny, prostorové podmínky, materiální podmínky).
Pedagogickým záměrem vzdělávání k lidským právům je vést děti k toleranci a kultuře lidských vztahů, k předcházení konfliktů, násilí a pro řešení vzniklých sporů pokojným způsobem, ale i pro osvojení všeobecně uznávaných etických hodnot každým jednotlivcem.
Lidská práva jsou přirozenými právy každého jednotlivce, jsou univerzální, nezcizitelná, nedělitelná a každý má odpovědnost respektovat lidská práva druhých.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025