Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2862
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Jiný? Divný? Originální? Normální?Ikona inspirace

    To, co je „normální“, a to, co je „jiné“ vnímáme z určitých důvodů každý jinak. Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou situaci: Když někdo není na facebooku, je to pro mě normální, jiné, nebo divné? To, že někdo zdraví objetím a polibky na tvář beru jako normální, jiné, nebo divné? Proč? Na co jsem zvyklý – co je pro mě v tomto ohledu norma a proč? Žáci vysvětlují, jak a proč dané věci vnímají, a tak zjišťují názory a postoje svoje i svých spolužáků. Záměrem cvičení je lépe si uvědomovat, na základě čeho posuzuji něco jako „normální“ a něco jako „divné“, a promýšlet, jak to mají ostatní lidé i jak jim můžu lépe porozumět (i jak můžeme naše vlastní vnímání světa komunikovat s ostatními).

    Zuzana Švajgrová, publikováno - 01. 02. 2018, zhlédnuto 412x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66667
  • Ikona informativni

    Průzkum odhalil generační rozdíly

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o výsledcích amerického průzkumu, jehož cílem bylo najít rozdíly ve formách učení mezi generacemi.

    Petr Brand, publikováno - 01. 02. 2018, zhlédnuto 778x, počet komentářů: 4, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Co nevíme o bramborách?Ikona zkusenost

    Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v Základní škole nám. Curieových v Praze pod vedením paní učitelky Radky Pištorové. Zároveň s naplňováním vzdělávacího obsahu byly stanoveny cíle zaměřené na rozvíjení dovedností komunikace a práce ve skupině a jejího hodnocení. V zachycené ukázce formativního hodnocení se prolíná působení tří činitelů, kterými jsou učitel, žák a spolužáci. Zdroji pro toto hodnocení jsou vlastní hodnocení žáka, vrstevnické hodnocení a poskytování efektivní zpětné vazby učitelem.

    Mgr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno - 31. 01. 2018, zhlédnuto 508x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Co nevíme o ...?Ikona inspirace

    Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.

    Mgr. Simona Šedá, publikováno - 31. 01. 2018, zhlédnuto 902x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školyIkona odbornost

    Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů. Z hlediska osvojování matematického obsahu se jednalo o rozvoj rovinné představivosti při manipulativní činnosti. Žáci pracovali metodou pokus/omyl, pracovali s chybou, kontrolovali dodržování zadaných vstupních podmínek, zaváděli do své práce systém a snažili se vyřešit problém do konce. Tím byla rozvíjena řada složek matematické gramotnosti. Díky aktivitě šestiúhelníky byla rozvíjena spolupráce a komunikace při práci ve dvojici a osvojována dovednost sebehodnocení podle zadaných kritérií.

    Mgr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno - 30. 01. 2018, zhlédnuto 1292x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Jan Maršák
    k článku: Vztah empatie a učení
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 18. 02. 2018

    "Ad E Kocourek: " V on-line komunikaci máte jasně oddělené a nezávislé subjekty. Chcete-li tvrdit, že..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Vztah empatie a učení
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 17. 02. 2018

    "Connie Malamed logicky propojuje empatii s tvořivým myšlením: How To Use Design Thinking In Learning..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Freireho kritická pedagogika a technologie
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 12. 02. 2018

    "Paulo Freire (1921—1997)užitečný zdroj pro další studium této osobnosti v Internetové encyklopedii f..."

  • Vztah empatie a učení
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 05. 02. 2018

    "Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam..."

  • 10 let převrácené třídy ve světě a u nás
    autor: Anna Lhoťanová   vložen: 29. 01. 2018

    "Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý..."

  • Google a vzdělávání 1
    autor: Mgr. Karel Šimeček   vložen: 08. 01. 2018

    "Seriál Google a vzdělávání pojednává o využitelnosti služeb společnosti Google ve vzdělávací oblasti...."

  • Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
    autor: Petra Štefáčková   vložen: 19. 02. 2018

    "Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým..."

  • Projekt Legie do škol
    autor: Mgr. Michal Rak, Ph.D.   vložen: 07. 02. 2018

    "Článek pojednává o projektu Legie do škol, v jehož rámci vznikly dvě elektronické publikace, které jsou..."

  • Vzdělávání ve věku komplexity
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 12. 02. 2018

    "Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími..."