Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
3041
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Funkční gramotnost v mateřské škole (2. část)Ikona odbornost

    Tento článek je zaměřen na problematiku funkční gramotnosti dětí předškolního věku. Cílem práce je vytvoření souhrnného praktického materiálu, který usnadní učitelům mateřských škol plánovat vzdělávací nabídku zaměřenou na přípravu dítěte do školy. Tato nabídka odpovídá záměrům individualizovaného vzdělávání. Lze ji využít pro plánování společných řízených aktivit nebo nepřímo řízených činností do herních center. Tento soubor tvoří plán rozvoje funkční gramotnosti v těchto čtyřech oblastech: v předčtenářské, předmatematické, finanční a environmentální. Je rozpracován do tabulek v časovém horizontu jednoho roku tak, aby dosahoval klíčových kompetencí stanovených v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Tento přehledný systém plánování, umožňující snadnou kontrolu plnění, povede u dětí k osvojování schopností důležitých pro budoucí čtení, psaní, počítání, environmentální senzitivitu a hospodaření. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).

    Bc. Lenka Kučerová, publikováno - 10. 04. 2019, zhlédnuto 478x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Tvoříme Wikipedii – díl 3.: WMF aneb aktualizujeme WikipediiIkona inspirace

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Ve třetím dílu tohoto seriálu se zaměříme na zastaralé články na Wikipedii. Kde tyto články najít, jak je opravit a jak předcházet tomu, aby nezastarávaly.

    Jaroslav Mašek, publikováno - 10. 04. 2019, zhlédnuto 627x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Plán rozvoje funkční gramotnosti dětí předškolního věku (1. část)Ikona odbornost

    Tento článek je zaměřen na problematiku funkční gramotnosti dětí předškolního věku. Cílem práce je vytvoření souhrnného praktického materiálu, který usnadní učitelům mateřských škol plánovat vzdělávací nabídku zaměřenou na přípravu dítěte do školy. Tato nabídka odpovídá záměrům individualizovaného vzdělávání. Lze ji využít pro plánování společných řízených aktivit nebo nepřímo řízených činností do herních center. Tento soubor tvoří plán rozvoje funkční gramotnosti v těchto čtyřech oblastech: v předčtenářské, předmatematické, finanční a environmentální. Je rozpracován do tabulek v časovém horizontu jednoho roku tak, aby dosahoval klíčových kompetencí stanovených v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Tento přehledný systém plánování, umožňující snadnou kontrolu plnění, povede u dětí k osvojování schopností důležitých pro budoucí čtení, psaní, počítání, environmentální senzitivitu a hospodaření. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).

    Bc. Lenka Kučerová, publikováno - 09. 04. 2019, zhlédnuto 654x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazykaIkona odbornost

    Článek popisuje roli rodičů při výuce anglického jazyka žáků.

    Sylvie Doláková, publikováno - 09. 04. 2019, zhlédnuto 425x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 3
  • Ikona prakticky

    Národnostní situace Československé republiky v roce 1921Ikona inspirace

    Žáci s pomocí historického textu a dějepisné mapy určí národnostní menšiny žijící na území nově vzniklé Československé republiky a popíší změny v národnostním postavení Slováků a Němců v novém státě. Při činnosti žáci rozvíjejí čtenářskou i matematickou gramotnost, mohou pracovat samostatně i ve skupině. Aktivitu je vhodné zařadit jako doplňující do výkladu o vnitřních problémech Československa ve 20. letech 20. st. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.

    Bc. Pavel Žalský, publikováno - 08. 04. 2019, zhlédnuto 485x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • BYOD, ano či ne?
    autor: Pavel Bárta   vložen: 21. 02. 2019

    Zpráva o sérii pokusů s nasazením vlastních přístrojů (BYOD) do výuky odborných předmětů na průmyslovce...

  • Mění používání digitálních nástrojů náš mozek?
    autor: Ondřej Černý   vložen: 07. 02. 2019

    Seznámení s obsahem studie Eleny Pasquinelli vyšlé v Scientific American, která se zabývá vlivem technologií...

  • Digitální wellbeing na Future Learn
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 04. 03. 2019

    Zpráva o MOOC kurzu Digital Wellbeing vedeném Susan Halfpenny z University of York, který byl volně dostupný...