Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2862
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona informativni

    Projekt Legie do škol

    Článek pojednává o projektu Legie do škol, v jehož rámci vznikly dvě elektronické publikace, které jsou volně ke stažení v příloze tohoto článku. Realizace projektu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v rámci dotačního programu Podpora vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy v roce 2017.

    Mgr. Michal Rak, Ph.D., publikováno - 07. 02. 2018, zhlédnuto 345x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona teoreticky

    ZŠ Staňkova a 186 žáků-cizinců z 28 zemíIkona odbornost

    Základní a mateřskou školu Staňkova v Brně navštěvuje 186 žáků-cizinců z 28 zemí. V rámci kraje je pověřena realizací bezplatné přípravy k začlenění do základního vzdělávání zahrnující výuku českého jazyka. Vyučuje podle vlastního vzdělávacího programu Škola bez hranic. Škola si uvědomuje, že pro překonání jazykové bariéry je potřeba dlouhodobé systematické práce, a je zapojena do řady dlouhodobých a krátkodobých projektů, spolupracuje se školními poradenskými zařízeními a neziskovými organizacemi.

    PeaDr. Lenka Humpová, publikováno - 06. 02. 2018, zhlédnuto 287x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    Česká školní inspekce: Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávací program pro učitele ZŠ a SŠ

    Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA.

    Lucie Kovaříková, publikováno - 05. 02. 2018, zhlédnuto 341x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Vztah empatie a učení

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 05. 02. 2018, zhlédnuto 1760x, počet komentářů: 16, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Hodnocení žáků-cizincůIkona odbornost

    Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.

    Alice Kourkzi, publikováno - 02. 02. 2018, zhlédnuto 368x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Jan Maršák
    k článku: Vztah empatie a učení
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 18. 02. 2018

    "Ad E Kocourek: " V on-line komunikaci máte jasně oddělené a nezávislé subjekty. Chcete-li tvrdit, že..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Vztah empatie a učení
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 17. 02. 2018

    "Connie Malamed logicky propojuje empatii s tvořivým myšlením: How To Use Design Thinking In Learning..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Freireho kritická pedagogika a technologie
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 12. 02. 2018

    "Paulo Freire (1921—1997)užitečný zdroj pro další studium této osobnosti v Internetové encyklopedii f..."

  • Vztah empatie a učení
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 05. 02. 2018

    "Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam..."

  • 10 let převrácené třídy ve světě a u nás
    autor: Anna Lhoťanová   vložen: 29. 01. 2018

    "Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý..."

  • Google a vzdělávání 1
    autor: Mgr. Karel Šimeček   vložen: 08. 01. 2018

    "Seriál Google a vzdělávání pojednává o využitelnosti služeb společnosti Google ve vzdělávací oblasti...."

  • Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
    autor: Petra Štefáčková   vložen: 19. 02. 2018

    "Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým..."

  • Projekt Legie do škol
    autor: Mgr. Michal Rak, Ph.D.   vložen: 07. 02. 2018

    "Článek pojednává o projektu Legie do škol, v jehož rámci vznikly dvě elektronické publikace, které jsou..."

  • Vzdělávání ve věku komplexity
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 12. 02. 2018

    "Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími..."