Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
3007
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Reklamní BINGOIkona inspirace

    Článek je součástí souboru námětů učebních činností pro rozvoj gramotností na 2. stupni ZŠ. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.

    Vanda Vaníčková, publikováno - 14. 02. 2019, zhlédnuto 524x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Vesmír a kosmologické koncepce v proměnách časuIkona inspirace

    Článek je zaměřen na úvod k učivu Vesmír na základní škole. Upozorňuje na možnost umístit poznatky současné kosmologie do kontextu různých kosmologických koncepcí v historii, přičemž ústředním motivem pro seznamování žáků s historickými představami o povaze vesmíru je ukázat fyziku a astronomii jako vědy, jejichž paradigmata se proměňují v důsledku empirických poznatků o světě.

    Zdeněk Hromádka, publikováno - 14. 02. 2019, zhlédnuto 524x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 2.3333
  • Ikona informativni

    Classtime

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Recenze aplikace použitelné pro zpětnou vazbu od žáků a ověřování dosažených výukových výsledků, která zjevně plánuje lokalizaci do češtiny.

    Jakub Henzl, publikováno - 14. 02. 2019, zhlédnuto 623x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.33333
  • Ikona prakticky

    Poznej historii rozšiřování Evropské unieIkona inspirace

    Článek je součástí souboru námětů učebních činností pro rozvoj gramotností na 2. stupni ZŠ. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.

    Vanda Vaníčková, publikováno - 13. 02. 2019, zhlédnuto 542x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Voda – balená, nebo z kohoutku?Ikona zkusenost

    Námět do výuky rozvíjející čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost žáků ve výuce chemie. Aktivita navazuje na předchozí vyučovací hodinu, při které jsou žáci podníceni k přemýšlení nad kvalitou vody. Pro příští hodinu mají shromáždit co nejvíce relevantních argumentů na podporu názoru, zda dávají přednost balené vodě, nebo kohoutkové vodě. Další hodiny jsou věnovány řízené diskuzi, kde učitel hraje roli moderátora, a vlastnímu rozboru vody s využitím indikátorů a také měřicího přístroje. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.

    Václav Fiala, publikováno - 13. 02. 2019, zhlédnuto 596x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: E Kocourek
    k článku: BYOD, ano či ne?
    autora: Pavel Bárta   vložen: 23. 02. 2019

    Závěr článku je vynikající, a celý článek je pěkný. Využití prohlížeče při práci se zařízeními BYOD je...

  • Uživatel: E Kocourek
    k článku: Třídní učitel 2.0 – díl 1.: e-mail
    autora: Jaroslav Mašek   vložen: 23. 02. 2019

    Žádná komunikace po soukromých e-mailech, píše se v článku a připadá mi to zdůrazněné. Hraje to nějakou...

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Kurz Learning How to Learn: Naučte se učit se
    autora: Marek Lisý   vložen: 22. 02. 2019

    Barbara Oakley je skutečně skvělou učitelkou. V následujícím článku poodhaluje svou historii a ukazuje,...

  • Mění používání digitálních nástrojů náš mozek?
    autor: Ondřej Černý   vložen: 07. 02. 2019

    Seznámení s obsahem studie Eleny Pasquinelli vyšlé v Scientific American, která se zabývá vlivem technologií...

  • Vzdělávání bez předsudků
    autor: Jan Konopásek   vložen: 03. 12. 2018

    Začleňování dětí se speciálními potřebami ve vzdělávání se stává novým standardem. Zamýšlím se nad touto...

  • 20 největších inspirátorů roku 2018
    autor: Jaroslav Mašek   vložen: 09. 01. 2019

    Článek představuje 20 největších inspirátorů autora pro rok 2018 včetně důvodů, proč jsou tito lidé pro...