Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
3219
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. Primárně poptáváme příspěvky z oblasti ICT a digitálních technologií.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Projekt TIO – metodický materiál k podpoře rozvoje digitální gramotnosti v předškolním a primárním vzdělávání (úvod)Ikona odbornost

    Cílem materiálu je prostřednictvím robůtka, jehož jméno v sobě nese nejen jeho oblíbené slovní spojení „ty jo“, ale především základní myšlenku příběhů – Technologie Informace Objevy, přiblížit dětem a žákům téma komunikace, etiky a bezpečí v digitálním světě. Nabídneme možnost, jak mluvit s dětmi, které potřebují poznávat konkrétní věci, vše si osahat, vyzkoušet, o něčem tak abstraktním, jako je digitální svět a bezpečné zacházení s jeho možnostmi. TIO je souborem sedmi příběhů z Robosvěta, který se může podobat skutečnému světu, nebo se můžeme společně s dětmi ponořit do světa fantazie a vytvořit svět zcela jedinečný, originální. Představujeme vám úvodní část série článků na dané téma. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).

    Jitka Severinová, publikováno - 25. 05. 2020, zhlédnuto 847x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Sedmá minikonference op ČG ve znamení textů-parazitůIkona odbornost

    Článek informuje o 7. minikonferenci Odborného panelu pro čtenářskou gramotnost systémového projektu PPUČ (gramotnosti.pro). Minikonference proběhla vlivem mimořádných opatření k předcházení šíření nemoci covid-19 ve třech fázích: (1) online sběr podnětů a příprava účastníků; (2) online setkání – účastníci byli jádrem panelu rozděleni do 4 rovnoměrných skupin; (3) online reflexe. Článek informuje o všech třech fázích setkání včetně zaznamenání všeho, co přinesla distanční reflexe účastníků až do jeho termínu vydání.

    Petr Koubek, publikováno - 25. 05. 2020, zhlédnuto 644x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona informativni

    Mýtus meritokracie podle Education Elements

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Příspěvek na základě materiálů americké poradenské agentury Education Elements vysvětluje, jak je důležité při zavádění technologiemi podporované personalizace věnovat pozornost zajištění nejen rovného, ale též spravedlivého vzdělávacího prostředí.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 25. 05. 2020, zhlédnuto 623x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Davové šílenství: Klasický model davu v díle Gustava Le BonaIkona odbornost

    V tomto cyklu článků se podíváme na to, jak psychologie, zejména tedy sociální psychologie, konceptualizuje dav a chování jedinců v davu. Začneme u tradičních, i laicky dobře známých konceptů, které vnímají davy převážně negativně, jako prostor, kde lidé ztrácí zábrany a dělají i věci, které by si jinak netroufli. Přes kritiku původních koncepcí a novější studie se dostaneme k porozumění davového chování za pomoci konceptu sociální identity.

    Kateřina Machovcová, publikováno - 21. 05. 2020, zhlédnuto 624x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.16665
  • Ikona informativni

    Co udělám v online výuce jinak, až se znovu zavřou školy

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Na otázku, co udělat jinak, až se opět zavřou školy, hledal autor odpovědi již ve svých předchozích článcích. Nyní přináší další přístupy, které se chystá během následné online výuky realizovat.

    Jaroslav Mašek, publikováno - 20. 05. 2020, zhlédnuto 1616x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Buňka – úlohy s využitím mikroskopu
    autor: Lenka Benediktová   vložen: 01. 04. 2020

    Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/)....

  • Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky sko...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 11. 03. 2020

    Přehled prvních zkušeností škol nucených z důvodů uzavření přejít na online výuku. Zatím jen z výběrových...

  • Hyperlinkové psaní
    autor: Ludmila Kovaříková   vložen: 26. 03. 2020

    Článek poukazuje na odlišnosti v psaní na papír a v psaní na blogy a webové stránky. Popisuje jeden z...