Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
3236
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

přijímáme příspěvky do modulu Články, primárně jsou poptávány materiály na výuku ICT.
 
Váš tým Metodického portálu RVP.CZ

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona informativni

    Za pravdu se platí, ale lži jsou zadarmo

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Upoutávka na myšlenky amerického levicově orientovaného žurnalisty a spisovatele Nathana Robinsona, který se zamýšlí nad tím, co by se stalo, kdyby se podařilo zajistit zcela otevřené sdílení informací.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 14. 09. 2020, zhlédnuto 383x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Tvorba podcastu ve vzdělávání II.Ikona odbornost

    Podcasty představují zajímavou formu předávání obsahu, která může být velice dobře použitelná i ve vzdělávání na základních a středních školách. Tvůrcem se může stát kdokoliv – učitel i student. Příspěvek se snaží provést učitele tématem a nabídnout mu základní kontury celého tématu. V druhém díle miniseriálu se zaměříme na tvorbu podcastu, základy postprodukce a publikování.

    Michal Černý, publikováno - 10. 09. 2020, zhlédnuto 476x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.83335
  • Ikona prakticky

    Jak učit hybridně – část 1.: koncepce a přípravaIkona zkusenost

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Na otázku, jak učit hybridně, odpovídá autor konkrétním návrhem realizace této výuky ze své školy, kde ji pomáhá společně s dalšími kolegy a vedením implementovat.

    Jaroslav Mašek, publikováno - 09. 09. 2020, zhlédnuto 1356x, počet komentářů: 1, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Tvorba podcastu ve vzdělávání I.Ikona odbornost

    Podcasty představují zajímavou formu předávání obsahu, která může být velice dobře použitelná i ve vzdělávání na základních a středních školách. Tvůrcem se může stát kdokoliv – učitel i student. Příspěvek se snaží provést učitele tématem a nabídnout mu základní kontury celého tématu. V prvním díle miniseriálu se zaměříme na vymezení tématu, ukázky dobré praxe a zamyslíme se nad tvorbou konceptu podcastu.

    Michal Černý, publikováno - 08. 09. 2020, zhlédnuto 528x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Charakteristika literární postavy (rozvoj čtenářské gramotnosti)Ikona zkusenost

    Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura u žáků 1. stupni ZŠ. Tématem hodiny je Charakteristika literární postavy. Žáci vyhledávají ve své vybrané knize charakteristické prvky dané postavy (nejčastěji si vybírají hlavní) a jejich úkolem je ji popsat. Než se však dostanou k samotnému úkolu: vysvětlíme si, jak dělíme charakteristiku postavy (vnější a vnitřní), sami si vyzkoušejí ve stručnosti charakterizovat svého spolužáka a ostatní mají za úkol ho poznat. Pomocí této motivační hry a výkladu si ucelíme dané téma, abychom se mohli začíst do vlastní knihy, a následně se pokusíme charakterizovat vlastní postavu v knize. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).

    Lucie Tůmová, publikováno - 07. 09. 2020, zhlédnuto 844x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 2.6667
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Hybridní modely vzdělávání pro podzim 2020
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 24. 08. 2020

    Náznak možných řešení případných nutných opatření při očekávaném omezení docházky žáků do školy během...

  • Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolup...
    autor: Ondřej Neumajer   vložen: 04. 09. 2020

    Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční,...

  • Pohádka o Červené Karkulce
    autor: Zuzana Tascas   vložen: 25. 08. 2020

    V krátkém článku Vám představuji ucelený blok aktivit založených na práci se základní pohádkou o Červené...