Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2862
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Živá knihovna aneb učení o rozmanitosti pomocí osobních příběhůIkona inspirace

    Živá knihovna je metoda, která umožňuje seznámit se s příběhy lidí, kteří se něčím odlišují, a jejich okolí tak o nich mívá různé představy, které často brání ve vzájemném poznávání. Článek popisuje, jak Živá knihovna funguje, co může přinášet žákům i školám, a v neposlední řadě informuje o možnostech, s jejichž pomocí je možné metodu Živé knihovny využívat ve výuce.

    Zuzana Švajgrová, publikováno - 12. 02. 2018, zhlédnuto 312x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona teoreticky

    Vzdělávání ve věku komplexityIkona odbornost

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 12. 02. 2018, zhlédnuto 475x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona teoreticky

    Abeceda 60. letIkona odbornost

    Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.

    Mgr. Václava Korcová, publikováno - 09. 02. 2018, zhlédnuto 260x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Zoologie – Obojživelníci ČRIkona odbornost

    Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.

    RNDr. Miroslav Pražienka, publikováno - 08. 02. 2018, zhlédnuto 260x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Psaní A2Ikona odbornost

    Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.

    Mgr. Michaela Trnová, publikováno - 07. 02. 2018, zhlédnuto 240x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Jan Maršák
    k článku: Vztah empatie a učení
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 18. 02. 2018

    "Ad E Kocourek: " V on-line komunikaci máte jasně oddělené a nezávislé subjekty. Chcete-li tvrdit, že..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Vztah empatie a učení
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 17. 02. 2018

    "Connie Malamed logicky propojuje empatii s tvořivým myšlením: How To Use Design Thinking In Learning..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Freireho kritická pedagogika a technologie
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 12. 02. 2018

    "Paulo Freire (1921—1997)užitečný zdroj pro další studium této osobnosti v Internetové encyklopedii f..."

  • Vztah empatie a učení
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 05. 02. 2018

    "Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam..."

  • 10 let převrácené třídy ve světě a u nás
    autor: Anna Lhoťanová   vložen: 29. 01. 2018

    "Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý..."

  • Google a vzdělávání 1
    autor: Mgr. Karel Šimeček   vložen: 08. 01. 2018

    "Seriál Google a vzdělávání pojednává o využitelnosti služeb společnosti Google ve vzdělávací oblasti...."

  • Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
    autor: Petra Štefáčková   vložen: 19. 02. 2018

    "Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým..."

  • Projekt Legie do škol
    autor: Mgr. Michal Rak, Ph.D.   vložen: 07. 02. 2018

    "Článek pojednává o projektu Legie do škol, v jehož rámci vznikly dvě elektronické publikace, které jsou..."

  • Vzdělávání ve věku komplexity
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 12. 02. 2018

    "Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími..."