Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
3171
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. Primárně poptáváme příspěvky z oblasti ICT a digitálních technologií.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona informativni

    O Wikipedii – díl 1.: Co je Wikipedie a jak funguje

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    V prvním dílu seriálu O Wikipedii si tuto encyklopedii detailněji představíme, seznámíme se s jejími základními principy a podíváme se na to, jak funguje.

    Jaroslav Mašek, publikováno - 19. 02. 2020, zhlédnuto 167x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 3. částIkona odbornost

    Text navazuje na články Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole 1. a 2. část. Opět se zaměřuje na problematiku kritického myšlení (přesněji na problematiku kritického přístupu k informacím), tentokrát v kontextu některých přirozených lidských sklonů chybně interpretovat informace a činit chybné závěry.

    Zdeněk Hromádka, publikováno - 18. 02. 2020, zhlédnuto 120x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Činnost oddělení vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů k významným výročím v roce 2019 a k soudobým dějinám

    Oddělení vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů vyvíjí výukové materiály a metodiky pro učitele dějepisu a jejich žáky. Didaktici a historici oddělení při tom vycházejí ze zásad konstruktivismu. Žáci nemají být vedeni k reprodukci uzavřených historických příběhů, ale k osvojení si historického myšlení (gramotnosti). Tím je myšlen soubor dovedností, které má žák získat ve výuce dějepisu, aby byl v životě schopen z různých pramenů vyvodit, co, kdo a proč o minulosti vypráví. Svůj vlastní názor na minulost se učí formulovat věcně, tudíž s vědomím, že nemůže být absolutně pravdivý. Potlačuje sklon přijímat vše vysvětlující teorie a od nich odvozené návrhy na různá konečná řešení.

    Petr Sedlák, publikováno - 17. 02. 2020, zhlédnuto 111x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona informativni

    Výhled 2020 podle Journalu

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Výtah z článku známého amerického zpravodajského portálu, který ukazuje, kam směřuje tamní vývoj vzdělávacích technologií. Je zajímavé ho porovnat s vývojem naším.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 17. 02. 2020, zhlédnuto 235x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Člověk a společnost a digitální technologieIkona odbornost

    Příspěvek se věnuje tomu, jak lze využívat digitální technologie ve výuce oboru Výchova k občanství na 2. stupni základní školy a jaký je jejich přínos pro tento obor. Materiál přináší inspiraci pro pedagogické a didaktické uvažování v obecnější rovině (představuje např. koncept digitálního občanství) a pak také nabízí podněty a tipy pro konkrétní aktivity ve výuce.

    Mgr. Alena Hesová , publikováno - 14. 02. 2020, zhlédnuto 351x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ