Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
271
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Významná výročí v roce 2019 – Nesmí se to opakovat. Ale může.Ikona odbornost

    Článek je vzpomínkou autora na jaro, kdy maturoval. Zároveň šlo o období, kdy v Jugoslávii, Gruzii a dalších oblastech ve sféře zájmu mezinárodních organizací probíhaly boje a násilí... Nicméně částečně ve skrytu (oči otevřené doširoka zachoval pouze Červený kříž a půlměsíc) proběhla rychlá, brutální a efektivně řízená genocida v malé zemi ve středu Afriky ve Rwandě. Článek je poctou těm, kdo zachraňovali životy nevinných Rwanďanů. Zároveň nám má připomenout, že v čase krize obdobných rozměrů neplatí, že kdo nic nedělá, nic nezkazí. Že předběžná opatrnost v takových chvílích nemůže nahradit osobní i veřejnou statečnost. Text obsahuje odkazy na základní zdroje využitelné ve škole. Povětšinou se jedná o filmy renomovaných vydavatelů a spolehlivých bloggerů. Jsou v anglickém jazyce, ale jsou dost výmluvné. Text tedy může posloužit pro učitele jako jedna z opor, jak učit soudobé dějiny, výchovu k občanství a globální, rozvojové vzdělávání.

    Petr Koubek, publikováno - 10. 06. 2019, zhlédnuto 709x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona teoreticky

    Specifika práce s asistovanými žáky – Intervence a IVP – 3. dílIkona odbornost

    Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k nastavení vztahů v kolektivu a pomoci v práci se žáky, kteří mají specifické potřeby, přispívají asistenti pedagoga. Když jsme začínali s podporou AP ve třídách, učitelé se jí bránili (nebyli jsme zvyklí na jiného dospělého, natož nějakého „pomocníka“ do hodin). Nyní přítomnost a pomoc asistenta pedagoga v hodinách, v době přestávek i na akcích tříd a školy je pro nás velkým přínosem.

    Mgr. Lada Flachsová, publikováno - 10. 06. 2019, zhlédnuto 646x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Standardy interoperability podle CoSNIkona inspirace

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 10. 06. 2019, zhlédnuto 888x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Naši malí kamarádi aneb ze života hmyzuIkona inspiraceIkona lekce

    Cílem aktivity je posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování) a vytváření základů pro práci s informacemi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).

    Jana Udatná, publikováno - 06. 06. 2019, zhlédnuto 976x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Galileo Galilei a jeho odkaz ve výuce fyziky na střední školeIkona inspirace

    Článek je zaměřen na historický úvod k učivu o gravitační síle, tíhové síle a tíhovém poli. Odkazuje však nikoli na Newtona, ale na jeho myšlenkového předchůdce Galilea Galileie, který svou novou teorií, popisující volný pád, a zejména svým novým přístupem k metodologii vědecké práce, významně ovlivnil paradigma nově se utvářejících přírodních věd.

    Zdeněk Hromádka, publikováno - 06. 06. 2019, zhlédnuto 580x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 3
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ