Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
270
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Experimentální fyzikářIkona inspirace

    V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části článku autor seznamuje čtenáře s příkladem didaktické pomůcky – stavebnice pro sestavování elektrických obvodů vlastní konstrukce a s možnostmi jejího využití ve vyučování.

    Zdeněk Hromádka, publikováno - 14. 05. 2019, zhlédnuto 746x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 3.83335
  • Ikona teoreticky

    Pedagogika digitální diskuzeIkona odbornost

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Druhý a poslední díl seriálu, který informuje o výstupech amerického International Center for Leadership in Education. Tento se věnuje popisu využití digitální diskuze ve výuce tak, jak ji chápe výzkumník Eric Sheninger.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 13. 05. 2019, zhlédnuto 445x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Jakým překážkám čelí občanské vzdělávání ve škole? A co se osvědčilo při jejich překonávání?

    Tento článek je součástí seriálu o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Tentokrát se budeme věnovat novému přístupu, který jsme testovali, a to vytvoření jakéhosi koordinátora občanského vzdělávání ve školách. Navážeme na předchozí článek o podmínkách zavedení této role do škol a představíme si, na jaké překážky učitelé při realizaci občanskovzdělávacích aktivit ve školách narážejí. A jak je překonávat.

    Terezie Vávrová , publikováno - 10. 05. 2019, zhlédnuto 513x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona informativni

    Khanova škola v Digicentru – část 2.: Projekt s Khanovou školou a technologická výuka budoucnosti

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Druhý díl o setkání v brněnském Digicentru s Alenou Vlachovou z Khanovy školy.

    Jaroslav Mašek, publikováno - 10. 05. 2019, zhlédnuto 604x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Prázdninová školka s dvouleťáky se skřítkem RacochejlemIkona inspiraceIkona kratkodobe

    Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Vše propojuje téma skřítka Racochejla. Na děti čekají hrátky s vodou, třídění hříbků, divadelní role rusalek a strašidýlek i hra na obchod.

    Petra Pšeničková, publikováno - 09. 05. 2019, zhlédnuto 415x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 3.5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Jiří Hampeis
    k článku: Experimentální fyzikář
    autora: Zdeněk Hromádka   vložen: 16. 05. 2019

    Já využívám ve výuce více simulace, ale tyhle kostičky by mě asi jako žáka bavily více. Hezký nápad i...

  • Uživatel: Jan Maršák
    k článku: Proč mobily ve škole používat
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 07. 05. 2019

    Co si ovšem představit pod pojmem "pokud se s tím neztotožní". Žáci se často s mnohými zákazy (pravidly) jistě...

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Proč mobily ve škole používat
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 07. 05. 2019

    Ještě trochu jinak. Nemá smysl žákům zakazovat mobily, pokud se s tím neztotožní. Pak budou zákaz porušovat....

  • BYOD, ano či ne?
    autor: Pavel Bárta   vložen: 21. 02. 2019

    Zpráva o sérii pokusů s nasazením vlastních přístrojů (BYOD) do výuky odborných předmětů na průmyslovce...

  • Digitální wellbeing na Future Learn
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 04. 03. 2019

    Zpráva o MOOC kurzu Digital Wellbeing vedeném Susan Halfpenny z University of York, který byl volně dostupný...

  • Čínská cesta k umělým učitelům
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 18. 03. 2019

    Popis aktivit čínské společnosti Squirrel AI, která je na nejlepší cestě nabídnout žákům aplikaci učící...