Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Výpis příspěvků podle: Průřezových témat
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Chronologická řada osobností biologie je vhodný námět na zakončení učiva přírodopisu v 9. ročníku. Lze zde propojit znalosti z dalších přírodních i humanitních věd. Nenásilnou formou si žáci zopakují důležité historické mezníky, které propojí s významnými biologickými objevy.
Autor Jana Sochorová
Příspěvek obsahuje praktický námět na výuku tematiky animačních technik digitálním fotoaparátem v rámci tematického okruhu Využití digitálních technologií. Námět je určen pro žáky 6.–9. třídy ZŠ. Časový rámec realizace tohoto námětu je jedna vyučovací hodina. Pracovní list pro učitele obsahuje řadu zajímavých informací pro výuku tematiky včetně praktických ilustračních obrázků. Pracovní listy pro žáky obsahují úkoly na procvičení tematiky, a to včetně návodných ilustrací.
Autor Mgr. Jan Krotký
Žáci na základě smyšleného osudu fiktivní osoby, který sami ve skupinách vytvoří, zpracují strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání.
Autor Mgr. Zdeňka Strnádková
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská
Výuka geologických ér projektovou metodou.
Autor Jana Sochorová
Mediální výchovu lze pojmout různými způsoby. V současné době akcelerující online žurnalistiky není velký problém nechat žáky vytvořit a zpravovat vlastní online magazín či zpravodajský server. Článek naznačuje možnost výuky mediální výchovy netradičním, praktickým a snad i pro studenty obohacujícím způsobem.
Autor Michal Černý
Námět pro náplň dne s integrovanou výukou, kde žáci procvičí poskytnutí první pomoci, chování v krizových situacích, řešení problémových úkolů. Den byl realizovaný v rámci pobytu ve škole v přírodě.
Autor Marie Magerová
Tento projekt má za cíl ukázat žákům význam znalosti jazyků v praktickém životě. Žáci zpracují anketu, kterou pak následně vyhodnotí.
Autor Milena Jindrová
Příspěvek byl připraven pro učitele, kteří pomáhají žákům s přípravou školního časopisu. Nabízíme několik aktivit, které autoři této publikace vyzkoušeli s žáky na semináři Tvorba školního časopisu a jež se jim osvědčily.
Autor Martin Orgoník
Využití školního rozhlasového vysílání při tvorbě ankety jako součást jazykové výchovy.
Autor Zuzana Zejdová