Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Mediální výchova > tvorba mediálního sdělení

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Stavíme mosty 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. E. Beneše. Volně na něj navazuje článek Stavíme mosty 2.
Autor Petra Boháčková

Centra aktivit: Moje tělo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
„Moje tělo“ je projekt, během něhož bude každý žák postupně, po dobu pěti let, poznávat své tělo. Výstupem projektu je postupně vznikající kniha „Moje tělo“. Kniha bude složena z pracovních listů, materiálů a fotodokumentace vznikajících během projektových dní s různým zaměřením v jednotlivých ročnících.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Aktivizující metody ve výuce: Cestujeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Práce s několika typy textu nabízí srovnávání informací a vytváření vlastního názoru žáků na realitu při cestování. Srovnávají reportáž s lákavou nabídkou cestovní kanceláře. Seznamují se s možným nebezpečím parazitárního onemocnění. Texty byly využity v hodinách českého jazyka v 9. ročníku.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Den EU

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento školní projekt je zaměřen na seznámení žáků se zeměmi EU a poznání shod a odlišností jednotlivých členských zemí EU. Úkolem žáků je zjistit co nejvíce informací o daném členském státě EU. Tyto informace pak vytřídit na ty nejdůležitější a nezajímavější a pomocí počítačové prezentace proložené krátkými ukázkami z různých oblastí je předat mladším spolužákům tak, aby jim daný stát co nejvíce přiblížily a oni pak pochopili tento stát v co nejvíce souvislostech, odlišnostech a podobnostech s ostatními státy EU. Projekt se mezipředmětově snaží propojit co nejvíce předmětů – zeměpis, výchovu k občanství, ICT, přírodopis, dějepis, český jazyk, hudební výchovu, tělesnou výchovu, výtvarnou výchovu…
Autor Lenka Frídlová

Snadná a rychlá tvorba webu přes WEBNODE

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento manuál vede žáky k poměrně snadnému a rychlému vytváření webových stránek. Žáci se díky tomu poměrně rychle orientují ve světě informací, ověřují jejich věrohodnost a musí přijmout i odpovědnost za zveřejněné informace včetně dodržování autorských práv. Webové prezentace přes Webnode se mohou týkat jak žákovských projektů, tak také jako prezentace svých vlastních koníčků a zálib.
Autor Otmar Němec

Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování do České republiky v srpnu 2010 hovořil a psal pouze čínsky, časopis s jeho příspěvkem z února 2011 vyšel v květnu 2011 – v dobu obvyklou pro vydání časopisu ve 2. pololetí.
Autor Ivana Černá

Využití služby Posterous

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázka možností použití webové služby Posterous ve výuce. Tento způsob práce se nemusí omezit pouze na výuku informatiky, ale je snadno realizovatelný v každém předmětu.
Autor Jitka Rambousková

Edu.Glogster ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek ukazuje využití Edu.Glogstreru při výuce a využití informačních technologií v různých předmětech.
Autor Jitka Rambousková

Soutěživost a vlastní tvorba jako motivace pro začlenění žáka-cizince

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přibližuje možnosti i problémy při zapojování žáka-cizince do školních soutěží v českém jazyce a literatuře. Zabývá se touto problematikou jak z hlediska schopností a dovedností žáka, tak z hlediska délky pobytu žáka v české škole.
Autor Ivana Černá

Animační techniky digitálním fotoaparátem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje praktický námět na výuku tematiky animačních technik digitálním fotoaparátem v rámci tematického okruhu Využití digitálních technologií. Námět je určen pro žáky 6.–9. třídy ZŠ. Časový rámec realizace tohoto námětu je jedna vyučovací hodina. Pracovní list pro učitele obsahuje řadu zajímavých informací pro výuku tematiky včetně praktických ilustračních obrázků. Pracovní listy pro žáky obsahují úkoly na procvičení tematiky, a to včetně návodných ilustrací.
Autor Mgr. Jan Krotký
Celkem: 46