Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Mediální výchova > interpretace vztahu mediálních sdělení a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cena televizní reklamy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce umožňuje žákům kriticky hodnotit obsah reklamy, identifikovat její cíle a poznat její cenu (ve finanční i metaforické rovině). Zároveň motivuje žáky, aby se zajímali o potřeby a životní styl druhých lidí. Tato metodika by však neměla být ojedinělým seznámením s problematikou reklamy; je třeba ji doplnit dalšími aktivitami, především rozborem obsahu reklamních příběhů, které obvykle využívají společenských stereotypů a mýtů a významně zasahují do chápání společenských hodnot a role člověka ve společnosti.
Autor PhDr. Zuzana Zejdová

Fyzika v novinách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Scénář jedné vyučovací hodiny fyziky, ve které se využívá denní tisk a která má dovést žáky k poznání, že o fyzice se píše i v novinách a je tedy potřebná pro život.
Autor Zdeňka Broklová

Johanna - z pekla do ráje

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Opírá se o dokumentární film nabízený v rámci projektu Jeden svět na školách, jehož námětem je problém šikany. Popsaná hodina rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří jsou šikanováni.
Autor Lenka M. Pekařová

Kritický přístup k informacím jako součást vyučování přírodovědných předmětů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je příspěvkem k diskusi nad problematikou kritického přístupu k informacím. Předkládá otázku odpovědnosti školy za schopnosti žáků kriticky posuzovat věrohodnost informací ve veřejném prostoru. Komplexní téma je zúženo na vzdělávací oblast Člověk a příroda a průřezové téma Mediální výchova.
Autor Zdeněk Hromádka

Maminka vždy ví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.
Autor PhDr. Marek Mičienka

Média s námi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
S rostoucí rolí médií ve společnosti se neustále zvyšuje rozsah i oblast jejich vlivu. Některé jsou zcela zřejmé a souvisejí se samotnou existencí médií (bez ohledu na to, co zrovna je obsahem daného typu média). Média strukturují náš čas, ovlivňují uspořádání prostoru, v němž se pohybujeme, jejich užívání také ilustruje mezilidské a pracovní vztahy. Vedeme žáky k tomu, aby si na základě svých vlastních zkušeností tento vliv médií uvědomili.
Autor PhDr. Marek Mičienka

Média, osobnosti, hvězdy a hvězdičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je zaměřen na kritické vnímání mediálního obsahu. Doporučené využití: vyučovací hodina slohu věnovaná prezentaci osobností v našich médiích a kritickému vnímání těchto osobností cílovou skupinou – žáky 2. stupně ZŠ.
Autor Miloš Mlčoch

Mediální výchova – inspirace k realizaci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.
Autor Jan Jirák

Muzikoterapie – relaxace, kreativita a emocionalita hudby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Inspirace pro vyučovací hodinu na téma „Hudební rozmanitosti“ zaměřená na Muzikoterapii. Lze ji využít jako blok vyučovacích hodin Muzikoterapie v rámci Hudební výchovy, ale také samostatně v dalších předmětech (Vv, Dv, Ov aj.).Inspirace může být využita také pro vyučovací hodinu/hodiny Muzikoterapie napříč průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova.
Autor Josef Vlach

Od světla k barvě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
„Od světla k barvě“ je vzdělávací program pro druhý stupeň ZŠ, který se odehrává v expozicích Veletržního paláce v Národní galerii v Praze. Program se zabývá vztahem světla a barvy. Především pak tím, jak intenzita světla, která působí na okolí, ovlivňuje jeho barevnost. Zprostředkovává přístup k zachycení skutečnosti impresionistickými malíři. Zejména jejich snahu o přiblížení se realitě a zvládnutí jednoho z nejproměnlivějších fyzikálních jevů – světla. Žáci zkoumají zákonitosti světelných jevů a rozlišují různé roviny smyslového účinku barev. V tvůrčích činnostech využívají digitální technologie a postupy, které umožňují experimentovat s proměnami kvality a intenzity světla.Porovnávají přístupy malířů k vyjádření skutečnosti na základě svých zkušeností.
Autor Barbora Škaloudová
Celkem: 15