Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Řeč novinových titulků
| Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od titulku v tištěném zpravodajství očekává? Následující lekce nabízí činnosti, ve kterých se žáci na konkrétních příkladech mohou se stavbou mediálního sdělení a s funkcí titulků seznámit.  | Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
04. 02. 2008 |
79353 |
Přepište scénář
| Lekce zaměřená na problematiku product placementu, tj. formy reklamy, při níž je konkrétní výrobek nebo služba umístěna do filmu nebo pořadu, který sám o sobě nemá reklamní charakter.  | Marek Mičienka |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
12. 06. 2008 |
25315 |
Muzikoterapie – relaxace, kreativita a emocionalita hudby
| Inspirace pro vyučovací hodinu na téma „Hudební rozmanitosti“ zaměřená na Muzikoterapii. Lze ji využít jako blok vyučovacích hodin Muzikoterapie v rámci Hudební výchovy, ale také samostatně v dalších předmětech (Vv, Dv, Ov aj.).Inspirace může být využita také pro vyučovací hodinu/hodiny Muzikoterapie napříč průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova.  | Josef Vlach |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
11. 05. 2009 |
23789 |
Mediální výchova – inspirace k realizaci
| Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.  | Jan Jirák |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
07. 09. 2004 |
19637 |
Virtuální hospitace – Dějepis: Únor 1948
| Vítězný únor, nebo komunistický puč? Jak se dostali k moci komunisté? Vyučovací hodina dějepisu má přinést žákům vhled do situace v únoru 1948 a otevřít tematický celek komunistické totality v Československu.  | Mgr. Andrea Baumannová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
18. 04. 2011 |
19228 |
Maminka vždy ví
| Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.  | PhDr. Marek Mičienka |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 07. 2008 |
18336 |
Všudypřítomná média
| Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.  | Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
17. 03. 2008 |
16824 |
Johanna - z pekla do ráje
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Opírá se o dokumentární film nabízený v rámci projektu Jeden svět na školách, jehož námětem je problém šikany. Popsaná hodina rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří jsou šikanováni.  | Lenka M. Pekařová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
23. 11. 2006 |
14506 |
Média s námi
| S rostoucí rolí médií ve společnosti se neustále zvyšuje rozsah i oblast jejich vlivu. Některé jsou zcela zřejmé a souvisejí se samotnou existencí médií (bez ohledu na to, co zrovna je obsahem daného typu média). Média strukturují náš čas, ovlivňují uspořádání prostoru, v němž se pohybujeme, jejich užívání také ilustruje mezilidské a pracovní vztahy. Vedeme žáky k tomu, aby si na základě svých vlastních zkušeností tento vliv médií uvědomili.  | PhDr. Marek Mičienka |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
20. 10. 2008 |
13875 |
Od světla k barvě
| „Od světla k barvě“ je vzdělávací program pro druhý stupeň ZŠ, který se odehrává v expozicích Veletržního paláce v Národní galerii v Praze. Program se zabývá vztahem světla a barvy. Především pak tím, jak intenzita světla, která působí na okolí, ovlivňuje jeho barevnost. Zprostředkovává přístup k zachycení skutečnosti impresionistickými malíři. Zejména jejich snahu o přiblížení se realitě a zvládnutí jednoho z nejproměnlivějších fyzikálních jevů – světla. Žáci zkoumají zákonitosti světelných jevů a rozlišují různé roviny smyslového účinku barev. V tvůrčích činnostech využívají digitální technologie a postupy, které umožňují experimentovat s proměnami kvality a intenzity světla.Porovnávají přístupy malířů k vyjádření skutečnosti na základě svých zkušeností.  | Barbora Škaloudová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
09. 06. 2009 |
10747 |