Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Mediální výchova > kritické čtení a vnímání mediálních sděl...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

„Cesta do pravěku“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Při výtvarném projektu „Cesta do pravěku“ získají žáci informace o prvopočátcích umělecké tvorby v dějinách lidské existence. Žáci přijímají hru na pravěké lovce, při vycházce hledají barevné pigmenty, vytvářejí jeskynní malby, keramiku a zhotovují masky, ve kterých tančí rituální tance za dobrý lov a úrodu.
Autor Marcela Posedělová

Úvodní hodina geografie ČR s využitím spamu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zamyšlení nad postavením ČR ve světě, konfrontace vnímání ČR žáky s představou popisu naší republiky v americkém bedekru.
Autor Miloslav Chrobák

Příprava na vyučovací hodinu jako součást projektu Naše obec a okolí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina prvouky a vlastivědy ve třídě se třemi ročníky.
Autor Eva Matějková

Maminka vždy ví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.
Autor PhDr. Marek Mičienka

Přepište scénář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce zaměřená na problematiku product placementu, tj. formy reklamy, při níž je konkrétní výrobek nebo služba umístěna do filmu nebo pořadu, který sám o sobě nemá reklamní charakter.
Autor Marek Mičienka

Rada rozhoduje

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Náplní této lekce je diskutovat s žáky o vlastnostech etické reklamy. Po skončení lekce by měli žáci vědět, jaké jsou základní znaky neetické reklamy, a měli by se seznámit s postupy, jak se lze neetické reklamě bránit.
Autor Marek Mičienka

Není zpráva jako zpráva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů, cíli veřejnoprávních médií.
Autor Zuzana Zejdová

Rozhodnutí angažovat se – Schwarzfahrer

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Během této aktivity žáci analyzují modelovou situaci diskriminace. Podrobují kritice úlohu nezúčastněného diváka. Hledají způsoby angažovaného přístupu v „běžných“ životních situacích.
Autor Petr Albrecht

Všudypřítomná média

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.
Autor Zuzana Zejdová

Řeč novinových titulků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od titulku v tištěném zpravodajství očekává? Následující lekce nabízí činnosti, ve kterých se žáci na konkrétních příkladech mohou se stavbou mediálního sdělení a s funkcí titulků seznámit.
Autor Zuzana Zejdová
Celkem: 37