Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Mediální výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití služby Posterous

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázka možností použití webové služby Posterous ve výuce. Tento způsob práce se nemusí omezit pouze na výuku informatiky, ale je snadno realizovatelný v každém předmětu.
Autor Jitka Rambousková

Edu.Glogster ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek ukazuje využití Edu.Glogstreru při výuce a využití informačních technologií v různých předmětech.
Autor Jitka Rambousková

Záhada – vražda Václava III.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Žáci se v roli historiků, případně detektivů, pomocí kartiček s indiciemi snaží objasnit vraždu Václava III.
Autor Jiří Tůma

Přírodopis s Ferdou Mravencem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Efektivnější výklad o vodních bezobratlých pomocí dětské publikace Ondřeje Sekory – Knížka Ferdy Mravence.
Autor Jana Sochorová

Geologické éry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Výuka geologických ér projektovou metodou.
Autor Jana Sochorová

Chronologická řada osobností biologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chronologická řada osobností biologie je vhodný námět na zakončení učiva přírodopisu v 9. ročníku. Lze zde propojit znalosti z dalších přírodních i humanitních věd. Nenásilnou formou si žáci zopakují důležité historické mezníky, které propojí s významnými biologickými objevy.
Autor Jana Sochorová

Čtenářský deník v aplikaci OneNote

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek uvádí možnost využití aplikace OneNote, která je k dispozici v rámci balíčku služeb Microsoft Office 365. Tato aplikace je hojně využívána jako poznámkový blok, ve školní praxi je možné využít tuto aplikaci i k tvorbě čtenářského deníku.
Autor Jan Šindelář

Soutěživost a vlastní tvorba jako motivace pro začlenění žáka-cizince

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přibližuje možnosti i problémy při zapojování žáka-cizince do školních soutěží v českém jazyce a literatuře. Zabývá se touto problematikou jak z hlediska schopností a dovedností žáka, tak z hlediska délky pobytu žáka v české škole.
Autor Ivana Černá

Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování do České republiky v srpnu 2010 hovořil a psal pouze čínsky, časopis s jeho příspěvkem z února 2011 vyšel v květnu 2011 – v dobu obvyklou pro vydání časopisu ve 2. pololetí.
Autor Ivana Černá

Postavte si vlastní naučnou stezku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská
Celkem: 125