Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt k Evropskému dni jazyků
| Tento projekt má za cíl ukázat žákům význam znalosti jazyků v praktickém životě. Žáci zpracují anketu, kterou pak následně vyhodnotí.  | Milena Jindrová |
|
|
| |
|
17. 12. 2009 |
5838 |
Představ si svůj dům
| Realizace představy o budoucím žákově domě v rámci několika vzdělávacích oborů (přírodovědných i společenských). Námět přispěje k rozvoji posuzovacích a rozhodovacích procesů v rámci kompetencí žáků, propojí vzdělávání s problematikou běžného života a vytvoří prostor pro realizaci inovativních a alternativních myšlenek žáků. Postupně dojde k propojení přírodovědných (matematika, fyzika) a společenských (výtvarná výchova, český jazyk) oborů v krátkém časovém úseku. Výstupem projektu bude kresba domu s jeho popisem opatřená o charakteristiky hypotečního úvěru, kterým by dům mohl být financován, a informací o jeho energetické náročnosti (tepelných ztrátách).  | Pavel Červený |
|
|
| |
|
04. 06. 2010 |
10790 |
Chronologická řada osobností biologie
| Chronologická řada osobností biologie je vhodný námět na zakončení učiva přírodopisu v 9. ročníku. Lze zde propojit znalosti z dalších přírodních i humanitních věd. Nenásilnou formou si žáci zopakují důležité historické mezníky, které propojí s významnými biologickými objevy.  | Jana Sochorová |
|
|
| |
|
01. 02. 2011 |
6683 |
Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)
| Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.  | PaedDr. Markéta Pastorová |
|
|
| |
|
24. 02. 2011 |
5851 |
Jak jsme animovali na ZUŠ Čakovice
| Popis výukové aktivity v podobě výroby počítačové animace uskutečněné studentkami UK PedF v rámci pedagogické praxe na ZUŠ. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Markéta Slachová |
|
|
| |
|
13. 08. 2012 |
3424 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy došlo ke komunistickému převratu
| Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s příčinami a důsledky únorových událostí, zařazují je do kontextu vývoje po druhé světové válce. Jsou vedeni k tomu, aby si všímali hodnocení jednotlivých událostí (zejména výkladu dějin pomocí vymazávání, používané terminologie a aktivit významných aktérů této události). Uvědomují si a zdůvodňují, jakým způsobem Sovětský svaz získal vliv na značnou část východní a střední Evropy, v konkrétním případě na Československo. Zamýšlejí se nad zobrazovaným tématem v historické souvislosti, pracují s fotografií a získávají informace z filmového média. Formulují některé dopady únorových událostí na vývoj v Československu. Hodina vede i k zamyšlení nad tím, jak je obtížné objektivně interpretovat historické události a co vše je nutné k tomu získat.
 | Josef Märc |
|
|
| |
|
04. 03. 2015 |
4222 |
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy vybuchl Černobyl
| Od černobylské tragédie právě dnes uplynulo čtvrtstoletí. Nebezpečí jaderné energie je ovšem letos mnohem aktuálnější než v minulých letech kvůli událostem z Japonska. Píše se, že havárie elektrárny Fukušima zamořila okolí radiací zhruba 9krát nižší než tomu bylo v Černobylu (a také zde zatím nejsou žádné oběti na životech). Ale u jaderných úniků se účty skládají až v horizontu let, či spíše desetiletí.
 | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
23. 04. 2015 |
4229 |
Školní sociální síť
| Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.  | Miroslav Dvořák |
|
|
| |
4 komentáře |
23. 06. 2016 |
6098 |
Husitské noviny aneb Jak využít tvorbu novin ve výuce dějepisu
| Aktivita směřuje k uchopení tématu husitské války žáky prostřednictvím tvorby novin.  | František Prokop |
|
|
| |
|
13. 11. 2006 |
9012 |
Hudební nástroje v hodinách hudební výchovy
| Žáci si během dvou hodin vytvoří přehled o druzích hudebních nástrojů, jejich základních vlastnostech a využití.  | Veronika Čížkovská |
|
|
| |
|
16. 02. 2007 |
24703 |