Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co se stalo 19. ledna
| Vzorová hodina si klade za cíl přivést žáky ke zjištění, že zpravodajství je výsledkem vysoce selektivní a rutinní práce a že o zveřejnění zprávy rozhodují takové parametry, jako je negativita, jednoznačnost, přítomnost prominentní osoby apod. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu MV.  | Marek Mičienka |
|
|
| |
|
05. 03. 2007 |
8770 |
Oživená krajina
| Program Oživená krajina je součástí nabídky celé řady aktivit, které pro školy pořádá Muzeum moderního umění v Olomouci.
Význam a nezastupitelnost těchto animačních programů je především v tom, že umožňuje intenzivní vnímání a promyšlený přístup k interpretaci originálu uměleckého díla ve výjimečném prostřední muzejní expozice. Obsah programu zároveň reaguje na vzdělávací obsah Výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Nabízí učitelům inspirace k realizaci očekávaných výstupů tvůrčími aktivitami v provázanosti vnímání, tvorby a interpretace. Jasně definuje a pojmenovává učivo, respektuje individualitu dětí, nabízí otázky k zamyšlení a umožňuje návaznost při práci ve škole i inspirace k pojetí výtvarné výchovy nejen na základní škole.  | Marek Šobáň |
|
|
| |
|
02. 10. 2006 |
8449 |
Přepište scénář
| Lekce zaměřená na problematiku product placementu, tj. formy reklamy, při níž je konkrétní výrobek nebo služba umístěna do filmu nebo pořadu, který sám o sobě nemá reklamní charakter.  | Marek Mičienka |
|
|
| |
|
12. 06. 2008 |
23568 |
Rozvoj technických potencí žáků v oblasti digitální technologie
| Bez záznamu školních činností a pořádaných akcí se v dnešní době škola téměř neobejde. Nejčastěji zaznamenává své aktivity formou fotografií nebo pomocí videozáznamu. Jak efektivně zapojit žáky do života školy, využít a rozvinout jejich technologickou potenci a pomoci učitelům při jejich práci?  | Marek Václavík |
|
|
| |
|
20. 11. 2007 |
6951 |
Projektová výuka s využitím PC
| Projekt: Případ Ross - kdo je vrah? Zpracování příběhu z učebnice Project English 2, Student's Book do filmové podoby.  | Martin Hrych |
|
|
| |
|
29. 05. 2008 |
8538 |
Koučování při tvorbě školního časopisu
| Příspěvek byl připraven pro učitele, kteří pomáhají žákům s přípravou školního časopisu. Nabízíme několik aktivit, které autoři této publikace vyzkoušeli s žáky na semináři Tvorba školního časopisu a jež se jim osvědčily.  | Martin Orgoník |
|
|
| |
|
01. 12. 2008 |
11941 |
Už jste někdy viděli atom?
| Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? Je návodem pro učitele fyziky nebo chemie – jak žákům uvést učivo částicového složení látek.  | Martin Rusek |
|
|
| |
25 komentářů |
11. 03. 2010 |
36791 |
Úvodní hodina geografie ČR s využitím spamu
| Zamyšlení nad postavením ČR ve světě, konfrontace vnímání ČR žáky s představou popisu naší republiky v americkém bedekru.  | Miloslav Chrobák |
|
|
| |
|
06. 10. 2008 |
6519 |
Pyramida zdravé výživy
| Žáci se seznámí s pojmem Pyramida výživy a pochopí její význam.  | Monika Matejová |
|
|
| |
|
14. 09. 2007 |
13499 |
Výběr povolání
| Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.  | Pavlína Drtilová |
|
|
| |
|
27. 04. 2007 |
10437 |