Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka II. – Aktivita pro 2. stupeň ZŠ nebo nižší ročník víceletých gymnázií - Fotbalový klub
| Tento článek je druhým dílem z třídílné série zabývající se čtenářskou gramotností a zejména kritickým čtením. První díl byl zaměřen na teoretické aspekty dané problematiky, druhá část představuje praktickou realizaci rozvoje kritického čtení na druhém stupni základní školy či na nižším stupni víceletých gymnázíí. Následovat bude ukázka přípravy na hodinu kritického čtení pro žáky střední školy.  | Renata Bromová |
|
|
| |
|
04. 03. 2013 |
7931 |
Jak se bránit reklamě na internetu - 2. díl
| S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
Druhý díl obsahuje aktivity, jak reklamu odhalit a jak se jí v digitálním prostředí bránit.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
16. 12. 2014 |
7479 |
Kdo všechno tu žil aneb Velké detektivní pátrání po slavných spolužácích
| Příspěvek se zabývá rozvíjením vztahu žáků k jejich škole jako místu, kde tráví velkou část dne. Také se zabývá rozvíjením vztahu k místu, kde žáci žijí.  | Petra Boháčková |
|
 |
| |
|
08. 04. 2011 |
7322 |
Online publikování ve StoryBird
| Příspěvek představuje využití StoryBird ve výuce a při rozvoji čtenářské gramotnosti.  | Jitka Rambousková |
|
|
| |
1 komentář |
15. 05. 2012 |
6988 |
Fungující domácnost – jak sestavit rozpočet
| Příspěvek ukazuje způsoby sestavování domácího rozpočtu, velké množství proměnných, které tento cíl a nezbytnost ovlivňují, možná úskalí půjček, které současný naplněný trh nabízí, a s tím související situace, ve kterých se může taková rodina snadno ocitnout.  | Lukáš Novák |
|
|
| |
|
02. 12. 2009 |
11886 |
Jak se bránit reklamě na internetu - 1. díl
| S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
První díl se věnuje tématům: co je to inzerát a jak ho rozpoznat ve světě kolem nás.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
15. 12. 2014 |
8174 |
Cestovní kancelář
| Projekt, během kterého žáci tvoří katalog cestovní kanceláře a prezentují jednotlivé destinace na pomyslném veletrhu cestovního ruchu. Využívají přitom svých vlastních zkušeností z prázdninových cest.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
1 komentář |
29. 04. 2010 |
13254 |
Soutěživost a vlastní tvorba jako motivace pro začlenění žáka-cizince
| Článek přibližuje možnosti i problémy při zapojování žáka-cizince do školních soutěží v českém jazyce a literatuře. Zabývá se touto problematikou jak z hlediska schopností a dovedností žáka, tak z hlediska délky pobytu žáka v české škole.  | Ivana Černá |
|
 |
| |
|
23. 03. 2011 |
5302 |
Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce
| Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování do České republiky v srpnu 2010 hovořil a psal pouze čínsky, časopis s jeho příspěvkem z února 2011 vyšel v květnu 2011 – v dobu obvyklou pro vydání časopisu ve 2. pololetí.  | Ivana Černá |
|
|
| |
|
24. 06. 2011 |
4788 |
Den EU
| Tento školní projekt je zaměřen na seznámení žáků se zeměmi EU a poznání shod a odlišností jednotlivých členských zemí EU. Úkolem žáků je zjistit co nejvíce informací o daném členském státě EU. Tyto informace pak vytřídit na ty nejdůležitější a nezajímavější a pomocí počítačové prezentace proložené krátkými ukázkami z různých oblastí je předat mladším spolužákům tak, aby jim daný stát co nejvíce přiblížily a oni pak pochopili tento stát v co nejvíce souvislostech, odlišnostech a podobnostech s ostatními státy EU. Projekt se mezipředmětově snaží propojit co nejvíce předmětů – zeměpis, výchovu k občanství, ICT, přírodopis, dějepis, český jazyk, hudební výchovu, tělesnou výchovu, výtvarnou výchovu…  | Lenka Frídlová |
|
|
| |
|
15. 12. 2011 |
6161 |