Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maminka vždy ví
| Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.  | PhDr. Marek Mičienka |
|
|
| |
|
28. 07. 2008 |
16260 |
Není zpráva jako zpráva
| Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů, cíli veřejnoprávních médií.  | Zuzana Zejdová |
|
|
| |
|
28. 04. 2008 |
13893 |
Jak sestavit rozpočet domácnosti?
| Vedení domácího rozpočtu patří sice do světa dospělých, ale naučit se rozumět penězům, umět sestavit a vést rozpočet domácnosti a vyznat se v základní finanční terminologii je potřebné si osvojit již v raném věku. Modelová ukázka ukazuje jednu z možností využití tématu ve výuce.  | Marie Žitná |
|
|
| |
|
11. 01. 2010 |
24971 |
Interpretace lyrického textu se žánrovým označením „píseň“
| Interpretovaným textem je světoznámá báseň Paula Verlaina „Chanson d´automne“ a její dvě české varianty – „Podzimní píseň“ Františka Hrubína a „Píseň podzimní“ Vladimíra Holana. Cílem interpretace je nejen konkrétně ukázat, jak lze umělecky funkčně využít jazykových prostředků k zachycení podzimní přírodní situace a „podzimní“ nálady člověka, ale i objasnit podstatu nejběžnějšího lyrického žánru, jímž je píseň. Je určeno pro literárně vyspělejší žáky, zejména v nižších ročnících víceletých gymnázií.  | Bohuslav Hoffmann |
|
|
| |
|
10. 01. 2005 |
16974 |
Aktuální politické téma a jeho prezentace politiky a dalšími osobnostmi v médiích – polemika jako téma hodiny slohu
| Tato vyučovací hodina je zaměřena na percepci konkrétního mediálního sdělení a na jeho další využití našimi politiky a umělci v médiích. Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách. V rámci přípravy polemiky, její realizace a jejího hodnocení se žáci učí argumenty připravovat, formulovat, obhajovat a také posuzovat.  | Miloš Mlčoch |
|
|
| |
|
14. 12. 2011 |
4470 |
Jak na Internet: Jak nenaletět internetovým podvodníkům
| Podvodníci na Internetu vymýšlejí stále nové triky, jak se uživatelům dostat na kobylku. Proto je potřeba být při práci na počítači stále ve střehu. To však neznamená, že bychom se měli bát počítač používat. V reálném světě na nás také číhá řada filutů, kteří by se rádi obohatili na náš úkor. Stejně jako dbáme určité opatrnosti v běžném životě, je potřeba dodržovat určitá základní pravidla i při práci s počítačem. Následující krátký přehled by vám měl pomoci s rozpoznáním aspoň těch nejčastějších fíglů.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
17. 05. 2016 |
4055 |
Fyzika v novinách
| Scénář jedné vyučovací hodiny fyziky, ve které se využívá denní tisk a která má dovést žáky k poznání, že o fyzice se píše i v novinách a je tedy potřebná pro život.  | Zdeňka Broklová |
|
|
| |
|
18. 05. 2007 |
8873 |
Johanna - z pekla do ráje
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Opírá se o dokumentární film nabízený v rámci projektu Jeden svět na školách, jehož námětem je problém šikany. Popsaná hodina rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří jsou šikanováni.  | Lenka M. Pekařová |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
13205 |
Od světla k barvě
| „Od světla k barvě“ je vzdělávací program pro druhý stupeň ZŠ, který se odehrává v expozicích Veletržního paláce v Národní galerii v Praze. Program se zabývá vztahem světla a barvy. Především pak tím, jak intenzita světla, která působí na okolí, ovlivňuje jeho barevnost. Zprostředkovává přístup k zachycení skutečnosti impresionistickými malíři. Zejména jejich snahu o přiblížení se realitě a zvládnutí jednoho z nejproměnlivějších fyzikálních jevů – světla. Žáci zkoumají zákonitosti světelných jevů a rozlišují různé roviny smyslového účinku barev. V tvůrčích činnostech využívají digitální technologie a postupy, které umožňují experimentovat s proměnami kvality a intenzity světla.Porovnávají přístupy malířů k vyjádření skutečnosti na základě svých zkušeností.  | Barbora Škaloudová |
|
|
| |
|
09. 06. 2009 |
9271 |
Mediální výchova – inspirace k realizaci
| Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.  | Jan Jirák |
|
|
| |
1 komentář |
07. 09. 2004 |
17362 |