Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dva reproduktorky
| Návod na zhotovení dvou verzí modelu dynamického reproduktoru. Pomůcka je určena k názorné demonstraci působení magnetického pole na vodič s proudem a k objasnění funkce reproduktoru.  | Jaroslav Kusala |
|
|
| |
|
30. 05. 2008 |
6779 |
Od udržitelné spotřeby k mobilnímu telefonu
| Na začátku tohoto příběhu jsme stáli dva a před námi úkol: seznámit žáky druhého stupně ZŠ se širokým a složitým tématem udržitelná spotřeba za předem nastavených podmínek.  | Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský |
|
|
| |
|
08. 01. 2014 |
5034 |
Slavné dny pro ZŠ: Brouci - ikona popkultury
| Žáci se prostřednictvím aktivity seznamují s problematikou slávy, uvědomují si její negativa, debatují o změně medii prezentovaných hodnot, kdy většinu populace zajímají spíše skandály známých osobností nežli jejich samotné umění.
Vznik popkultury úzce souvisí s rozvojem hromadných sdělovacích prostředků a popkultura prostupuje každodenním životem společnosti. Žáci by se měli zamyslet nad tím, kam vede skutečnost, že masová media se začala přizpůsobovat nejnižším potřebám svých spotřebitelů.  | Tereza Vodičková |
|
|
| |
|
02. 02. 2015 |
6459 |
Dokumenty k výuce: Stalinův projev na přehlídce 7. 11. 1941
| Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
1 komentář |
17. 06. 2008 |
6663 |
Dokumenty ve výuce: Projev R. Heydricha 2. října 1941 v Černínském paláci v Praze
| Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
|
17. 07. 2008 |
6353 |
Cena za II. světovou válku v Evropě
| Žáci vytvářejí tabulky a grafy na základě údajů zjištěných z textů o II. světové válce z různých médií. Žáci získají vědomosti o vyvražděných obcích, koncentračních táborech a lidských a materiálních nákladech na II. světovou válku aktivní formou.  | Jarmila Boudová |
|
|
| |
|
26. 09. 2008 |
5938 |
Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách
| Soutěž "Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách" zapojuje rodiče nenásilnou formou do školních preventivních programů a zároveň podporuje schopnosti, dovednosti a vědomosti dětí na úrovni prevence sociálně patologických jevů.  | Štěpánka Selingerová |
|
|
| |
|
11. 10. 2006 |
14279 |
Náměty na rozvíjení klíčových kompetencí žáků v hodinách cizích jazyků
| Možnosti realizace vzdělávacího obsahu vzdělávacích oborů Cizí jazyk či Další cizí jazyk a zároveň utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků.  | Gabriela Baladová |
|
|
| |
|
12. 03. 2008 |
7878 |
Projektová výuka s využitím PC
| Projekt: Případ Ross - kdo je vrah? Zpracování příběhu z učebnice Project English 2, Student's Book do filmové podoby.  | Martin Hrych |
|
|
| |
|
29. 05. 2008 |
8841 |
Nejstarší fotografický papír
| Téma fotografie je možno probírat z mnoha úhlů pohledu. Článek ukazuje, jak propojit téma fotografie a problematiku fotosyntézy. Naznačuje didaktické využití známého pokusu důkazu škrobu v listu rostliny.  | Svatava Janoušková |
|
|
| |
|
29. 01. 2007 |
7562 |