Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Mediální výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Titulní strana

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Titulní strana je interaktivní lekce pro výuku dějin světových velmocí na přelomu 19. a 20. století, období zvaného „belle époque“ nebo také „fin de siécle“. Výstupem projektu je poster – titulní strana fiktivních novin z dané doby a daného státu. Žáci kombinují politické dějiny s událostmi z oblasti vědeckého a technického pokroku, kultury, společenského života apod. Žáci hledají a třídí informace, komunikují ve skupině, prezentují výsledky své práce před ostatními.
Autor Lukáš Tvrďoch

Jak jsme animovali na ZUŠ Čakovice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis výukové aktivity v podobě výroby počítačové animace uskutečněné studentkami UK PedF v rámci pedagogické praxe na ZUŠ.
Autor Markéta Slachová

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy došlo ke komunistickému převratu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s příčinami a důsledky únorových událostí, zařazují je do kontextu vývoje po druhé světové válce. Jsou vedeni k tomu, aby si všímali hodnocení jednotlivých událostí (zejména výkladu dějin pomocí vymazávání, používané terminologie a aktivit významných aktérů této události). Uvědomují si a zdůvodňují, jakým způsobem Sovětský svaz získal vliv na značnou část východní a střední Evropy, v konkrétním případě na Československo. Zamýšlejí se nad zobrazovaným tématem v historické souvislosti, pracují s fotografií a získávají informace z filmového média. Formulují některé dopady únorových událostí na vývoj v Československu. Hodina vede i k zamyšlení nad tím, jak je obtížné objektivně interpretovat historické události a co vše je nutné k tomu získat.
Autor Josef Märc

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy vybuchl Černobyl

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Od černobylské tragédie právě dnes uplynulo čtvrtstoletí. Nebezpečí jaderné energie je ovšem letos mnohem aktuálnější než v minulých letech kvůli událostem z Japonska. Píše se, že havárie elektrárny Fukušima zamořila okolí radiací zhruba 9krát nižší než tomu bylo v Černobylu (a také zde zatím nejsou žádné oběti na životech). Ale u jaderných úniků se účty skládají až v horizontu let, či spíše desetiletí.
Autor Monika Stehlíková

Husitské noviny aneb Jak využít tvorbu novin ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita směřuje k uchopení tématu husitské války žáky prostřednictvím tvorby novin.
Autor František Prokop

Hudební nástroje v hodinách hudební výchovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si během dvou hodin vytvoří přehled o druzích hudebních nástrojů, jejich základních vlastnostech a využití.
Autor Veronika Čížkovská

Úvodní hodina geografie ČR s využitím spamu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zamyšlení nad postavením ČR ve světě, konfrontace vnímání ČR žáky s představou popisu naší republiky v americkém bedekru.
Autor Miloslav Chrobák

Příprava na vyučovací hodinu jako součást projektu Naše obec a okolí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina prvouky a vlastivědy ve třídě se třemi ročníky.
Autor Eva Matějková

Přepište scénář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce zaměřená na problematiku product placementu, tj. formy reklamy, při níž je konkrétní výrobek nebo služba umístěna do filmu nebo pořadu, který sám o sobě nemá reklamní charakter.
Autor Marek Mičienka
Celkem: 125