Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Environmentální výchova > Vztah člověka k prostředí

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ochrana člověka za mimořádných událostí při živelních pohromách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt Ochrana člověka za mimořádných událostí v živelných pohromách představuje základní seznámení (blok 5 vyučovacích hodin) s danou problematikou určené žákům 6. a 7. ročníku 11. ZŠ Plzeň. Tento projekt je dále rozvíjen prostřednictvím dílčích témat v jednotlivých vzdělávacích oborech nebo průřezových tématech, která jsou na 11. ZŠ Plzeň realizována rovněž projektově. Hlavním cílem projektu je položit teoretický základ tohoto tématu, aktivizovat žáky pro další vzdělávání v tomto tématu a na modelových příkladech prezentovat vybrané způsoby chování člověka za mimořádných událostí v živelních pohromách.
Autor Mgr. Pavel Červený

Putování se psem: Třídíme odpad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro mladší žáky nazvané Putování se psem a představuje ukázku s názvem Třídíme odpad, která se věnuje ekologickým aktivitám.
Autor Eva Holíková

Udržitelná spotřeba: scénář 2. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci reflektují průběh předchozího setkání. Nejprve si představíme produkt, který žáci vytvořili v rámci předchozích setkání, prostřednictvím vernisáže, během které si žáci dávají zpětnou vazbu. Poté se zpětně ohlížíme za tématem, které jsme probírali, a rovněž za tím, jak se nám spolupracovalo ve skupinách.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Udržitelná spotřeba: scénář 1. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci nejprve zmapují téma, které je jim do velké míry neznámé. Dozví se nové informace, které reflektují. Na základě toho, co zjistili, se rozhodnou, jak informovat veřejnost o tématu mobilních telefonů kreativním a zajímavým způsobem. Vymyslí produkt, naplánují, jak k němu dojít, rozdělí si role a projekt realizují.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Téma Mezinárodní den zvířat ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje realizovaný výukový blok na téma Mezinárodní den zvířat ve 2. třídě ZŠ v časovém rozsahu 5 hodin.
Autor Jitka Zukalová

Zahrádka v lahvi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Laboratorní práce, která vznikla v rámci projektu, měla podpořit propojení biologie, ekologie a chemie vytvořením ekosystému v laboratorním prostředí. Cílem práce Zahrádka v lahvi bylo vyzkoušet si dlouhodobé pozorování, vytvoření modelu funkčního ekosystému, získat základní vědomosti o podmínkách pěstování pokojových rostlin, ověřit si a plně pochopit princip fotosyntézy a dýchání rostlin, vyhledat informace v knihách a encyklopediích.
Autor Martina Čáslavová

Voda 3, dlouhodobé pozorování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu podporují badatelskou činnost žáků ZŠ. Cílem práce Voda 3, dlouhodobé pozorování bylo zpracování dat dlouhodobého pozorování, samostatné zpracování grafů, zlepšení čtenářské gramotnosti a výtvarné představivosti a fantazie, zpracování textu moderními metodami, pochopení odborného textu.
Autor Martina Čáslavová

Síra

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci ve školní laboratoři, podporu nadaných dětí. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům formou mediální výchovy, která koresponduje se cvičením z fyziky a chemie. Žáci MV sbírali materiál pro články a filmy o práci v laboratoři. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, environmentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Síra byla samostatná práce žáků podle písemného návodu s minimálním vysvětlením učitele, porozumění textu a schopnost podle něj pracovat a zároveň aktivně využít vědomosti získané při výkladu v hodině; pochopit, samostatně vysvětlit a navrhnout řešení ekologického problému s kyselými dešti. Podpora nadaných dětí spočívá v řešení otázek, na které nadaní žáci odpovídají s pomocí odborného textu.
Autor Martina Čáslavová

Příroda plná her

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Publikace Naděždy Kalábové Příroda plná her z nakladatelství Portál je plná návodů na hry, činnosti a úkoly, které podporují kladný vztah dětí k přírodě. Aktivity jsou rozděleny do deseti tematických celků (např. Hry s fantazií, Netradiční hry, Hry mezi stromy, Pohybové hry apod.) a lze je využít napříč vyučovacími předměty. Využití najdou také zejména v zájmovém vzdělávání ve školních družinách, ve školách v přírodě apod. Hry jsou určeny především dětem mladšího školního věku, ale mohou je vyzkoušet všichni bez věkového omezení.
Autor Naděžda Kalábová

Jeskyně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem bloku je seznámit žáky s geologickou činností Země, konkrétně s útvarem takto vzniklým – jeskyní. Žáci by měli získat základní informace o prostředí v jeskyni a okolí. Měli by se seznámit s klíčovými pojmy, které se týkají jeskyně, zapamatovat si je. Poznají také související geologickou činnost – vyvěrání léčivých pramenů (využití pro zdraví člověka). Žákům je nabídnuta výuka jak v prostředí školní třídy, tak také výuka formou exkurze.
Autor Božena Šmolková
Celkem: 91