Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima
| Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou (konkrétně s problematikou globálních změn klimatu).  | Zdeněk Hromádka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
19. 12. 2019 |
3328 |
Objevujeme přírodu: Postavte strom
| Autor knihy Objevujeme přírodu Joseph Cornell vyvinul metodiku pro aktivity v přírodě - tzv. plynulé učení: 1. probuzení nadšení, 2. zaměření pozornosti, 3. přímý prožitek a 4. sdílení inspirace s ostatními.
Kniha je určena volnočasovým pedagogům, učitelům všech stupňů škol, kteří mají zájem o přírodu a zabývají se environmentální výchovou.  | Joseph Cornell |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
20. 12. 2012 |
5733 |
Základní podmínky života
| Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.  | Zdenka Koubová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
16. 12. 2011 |
12706 |
Projekt Energouš – na klíč
| Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na energii = projekt na klíč, který je rozpracován pro všechny věkové kategorie žáků, od 1. stupně ZŠ přes 2. stupeň až po vyšší gymnázium. Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy energie a to napříč celým předmětovým spektrem. Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i tvorba větrníku, lodičky, vytvoření chemikovy zahrádky, elektřiny z citrónu či tvorba obrázku a komiksu o Prométheovi.  | Věra Pavlátová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
15. 12. 2011 |
8147 |
Projekt Vodouch – na klíč
| Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na vodu a život ve vodě = projekt na klíč, který lze snadno přizpůsobit jakékoliv cílové skupině, od 1. stupně ZŠ, přes 2. stupeň až po gymnázium, střední školu či učiliště (v příspěvku je ukázka úkolů zejména pro ZV). Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy vody, a to napříč celým předmětovým spektrem (jsou zde přesahy a naplňování výstupů předmětů: přírodopis, chemie, fyzika, cizí jazyky, matematika, český jazyk, zeměpis, pracovní činnosti, výtvarná a hudební výchova). Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování environmentálních znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i pozorování mikroskopem, měření pH, skládání písniček a básniček na „vodní téma“, sepisování knih a filmů s vodní tematikou, zamyšlení se nad původem názvů našich řek.  | Věra Pavlátová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
05. 12. 2011 |
8957 |
Ježek západní – příklad integrované výuky
| Ukázka integrované výuky ve 4. ročníku základní školy. Téma hodiny se stalo východiskem pro zopakování a rozvíjení znalostí o přírodě a pro budování čtenářských, matematických i uměleckých dovedností.
 | Hana Brožová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 09. 2011 |
8176 |
Proč má jablko slupku?
| Příspěvek popisuje jednoduchý experiment s jablkem a digitálním vlhkoměrem, jímž budeme demonstrovat vliv slupky na odpařování vody (a tedy usychání) ovoce.  | Jakub Jermář |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 04. 2011 |
8324 |
Průzkum vesmíru
| Během tohoto dlouhodobého projektu si žáci osvojí základní znalosti o zeměkouli, vesmíru, Slunci, Měsíci, sluneční soustavě i planetě Zemi. Projekt propojuje učivo několika předmětů, poskytuje také značný prostor pro iniciativu žáků a je zakončen návštěvou planetária.  | Mirka Gardoňová |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
1 komentář |
26. 08. 2010 |
17155 |
Geologické éry
| Výuka geologických ér projektovou metodou.  | Jana Sochorová |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
17. 06. 2010 |
16568 |
Domácí ekologie
| Šetrný přístup k přírodě a životnímu prostředí začíná na konci našich paží. To, co můžeme plně ovlivňovat, je naše domácnost a to, jak v ní hospodaříme. Co s věcmi, které dosloužily? Hezká hra je: Dej to dál…
 | Blanka Juránková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
10. 02. 2010 |
14580 |