Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Výpis příspěvků podle: Průřezových témat
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, informatiky a pracovních činností, kdy si žáci mají zopakovat a ujasnit některé poznatky z meteorologie a klimatologie i pochopit, proč nastávají změny klimatu, popřípadě hledat řešení, jak tyto změny zpomalit.
Autor Mgr. Markéta Přibylová
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Voda realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Žáci v rámci projektu procvičují čtení, psaní, gramatiku, počítání, sestavují příběhy, dopisy a básničky a pracují na pokusech. Součástí projektu jsou exkurze a výlety.
Autor Kamila Randáková
Článek představuje určité propojení vzdělávacích oborů Člověk a svět práce a Chemie. Přináší námět jednoho experimentu, který využívá žákovských poznatků o problematice pH roztoků a uvádí je do kontextu s pěstováním rostlin. Experiment je relativně nenáročný na pomůcky i provedení a žáci při něm nemanipulují s nebezpečnými chemickými látkami.
Autor Martin Adamec
Výuková hodina s cílem získání geometricky správné představy zdánlivého pohybu Slunce po obloze vůči světovým stranám v různých zeměpisných šířkách a jeho důsledků pro osvětlení krajiny a budov a propojení s poznatky o oběhu Země kolem Slunce.
Autor Filip Dostál
Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.
Autor Lenka Šnapková
Příspěvek seznamuje s tématem Půda, především jak vzniká, co v ní žije, k čemu slouží apod. V ukázce jsou představeny a blíže popsány netradiční metody a formy práce - kmeny a kořeny, pošta a metoda INSERT.
Autor Ondřej Hausenblas
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Vzduch realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.
Autor Kamila Randáková
Přírodní učebna - pomocí vlastních zkušeností si žáci ověřují podmínky života na Zemi (vzduch, voda, půda, živiny, světlo, teplo).
Autor Eva Krafková
Experiment je nejdůležitější součástí výuky chemie. Žáci mají možnost pozorovat pokus, který provádí učitel, a následně jej pak sami vyzkoušet. Na základě získaných vědomostí a dovedností výsledek pokusu vyhodnotí a učiní závěry.
Autor Milada Kyselovská
Článek představuje vyučovací hodinu zaměřenou na globální problém nedostatku pitné vody ve světě. Žáci se prostřednictvím rolové hry seznámí s tím, jaké problémy mají vybrané země světa s přístupem k pitné vodě. V závěru se pak společně pokusí navrhnout několik faktorů, které jsou k řešení tohoto problému potřeba.
Autor Martina Kubešová