Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Výpis příspěvků podle: Průřezových témat
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.
Autor Zdenka Koubová
Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou (konkrétně s problematikou globálních změn klimatu).
Autor Zdeněk Hromádka
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na energii = projekt na klíč, který je rozpracován pro všechny věkové kategorie žáků, od 1. stupně ZŠ přes 2. stupeň až po vyšší gymnázium. Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy energie a to napříč celým předmětovým spektrem. Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i tvorba větrníku, lodičky, vytvoření chemikovy zahrádky, elektřiny z citrónu či tvorba obrázku a komiksu o Prométheovi.
Autor Věra Pavlátová
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na vodu a život ve vodě = projekt na klíč, který lze snadno přizpůsobit jakékoliv cílové skupině, od 1. stupně ZŠ, přes 2. stupeň až po gymnázium, střední školu či učiliště (v příspěvku je ukázka úkolů zejména pro ZV). Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy vody, a to napříč celým předmětovým spektrem (jsou zde přesahy a naplňování výstupů předmětů: přírodopis, chemie, fyzika, cizí jazyky, matematika, český jazyk, zeměpis, pracovní činnosti, výtvarná a hudební výchova). Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování environmentálních znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i pozorování mikroskopem, měření pH, skládání písniček a básniček na „vodní téma“, sepisování knih a filmů s vodní tematikou, zamyšlení se nad původem názvů našich řek.
Autor Věra Pavlátová
Během tohoto dlouhodobého projektu si žáci osvojí základní znalosti o zeměkouli, vesmíru, Slunci, Měsíci, sluneční soustavě i planetě Zemi. Projekt propojuje učivo několika předmětů, poskytuje také značný prostor pro iniciativu žáků a je zakončen návštěvou planetária.
Autor Mirka Gardoňová
Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, informatiky a pracovních činností, kdy si žáci mají zopakovat a ujasnit některé poznatky z meteorologie a klimatologie i pochopit, proč nastávají změny klimatu, popřípadě hledat řešení, jak tyto změny zpomalit.
Autor Mgr. Markéta Přibylová
Námět na projektový den, který byl podpořen v rámci programu MŠMT ČR Podpora rozvoje EVVO ve školách v roce 2009 a uskutečnil se během školy v přírodě.
Autor Marie Magerová
Autor knihy Objevujeme přírodu Joseph Cornell vyvinul metodiku pro aktivity v přírodě - tzv. plynulé učení: 1. probuzení nadšení, 2. zaměření pozornosti, 3. přímý prožitek a 4. sdílení inspirace s ostatními.
Kniha je určena volnočasovým pedagogům, učitelům všech stupňů škol, kteří mají zájem o přírodu a zabývají se environmentální výchovou.
Autor Joseph Cornell
Výuka geologických ér projektovou metodou.
Autor Jana Sochorová
Příspěvek popisuje jednoduchý experiment s jablkem a digitálním vlhkoměrem, jímž budeme demonstrovat vliv slupky na odpařování vody (a tedy usychání) ovoce.
Autor Jakub Jermář