Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Environmentální výchova > Základní podmínky života

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Stanovení pH půd

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje určité propojení vzdělávacích oborů Člověk a svět práce a Chemie. Přináší námět jednoho experimentu, který využívá žákovských poznatků o problematice pH roztoků a uvádí je do kontextu s pěstováním rostlin. Experiment je relativně nenáročný na pomůcky i provedení a žáci při něm nemanipulují s nebezpečnými chemickými látkami.
Autor Martin Adamec

Barvy se ukládají ke spánku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka nabízí postup, jak žáci mohou na základě svých zážitků a zkušeností tvořit barevné palety k jednotlivým ročním obdobím, a jak experimentovat s barvami.
Autor Jaroslava Trojanová

Lekce Půda - hodina prvouky ve 3. ročníku ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek seznamuje s tématem Půda, především jak vzniká, co v ní žije, k čemu slouží apod. V ukázce jsou představeny a blíže popsány netradiční metody a formy práce - kmeny a kořeny, pošta a metoda INSERT.
Autor Ondřej Hausenblas

Působení dusíkatých hnojiv na růst kolonií bakterií

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Námět na chemický pokus, při kterém žáci pozorují, jak může změna pH půdy působit na mikroorganismy žijící v půdě, a tudíž i na úrodnost půdy.
Autor Markéta Přibylová

Arbor vitae – praktická taxonomie organismů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Motivační didaktická hra k práci při hodinách přírodopisu na ZŠ. Kromě samotné motivace slouží k upevňování znalostí z taxonomického řazení organismů. Rovněž může posloužit k opakování probrané látky.
Autor Tomáš Bartáček

Montessori: Projekt Půda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Půda, realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.
Autor Kamila Randáková

Montessori: Projekt Vzduch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Vzduch realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.
Autor Kamila Randáková

Pohyb Země kolem Slunce a zdánlivý pohyb Slunce po obloze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Výuková hodina s cílem získání geometricky správné představy zdánlivého pohybu Slunce po obloze vůči světovým stranám v různých zeměpisných šířkách a jeho důsledků pro osvětlení krajiny a budov a propojení s poznatky o oběhu Země kolem Slunce.
Autor Filip Dostál

Od pramene ku prameni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Projektový den na 1. stupni ZŠ, který se věnuje znalostem a dovednostem ze vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět formou soutěže. V projektu se realizují mezipředmětové vztahy, je zde zakomponováno PT Environmentální výchova a dochází také k utváření a rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Iveta Hudzietzová

Povrch, vodstvo, města a vyvození pojmů počasí a podnebí ve 4. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.
Autor Lenka Šnapková
Celkem: 45