Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivita: Vezmi si chlebíček
| Pro práci s vnímáním kultury a kulturních rozdílů může sloužit jako zdroj inspirace metodický materiál Czechkid, který je volně přístupný na internetu (www.czechkid.cz). V této aktivitě se zaměříme na to, jak lze projekt využít pro pochopení různosti vnímání a jednání pomocí tvorby příběhů. Práce s příběhy je v tomto případě založena na domýšlení odlišného průběhu jedné představené situace pomocí dotváření dialogů. Jinými slovy, jak lze existující dialog doplnit o některé další aspekty a přes tyto nově vytvořené dialogy reflektovat dané téma.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
22. 06. 2010 |
10532 |
Aktivita: Necháme vás v lese
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, která je vystavěna na srovnávání různých verzí pohádky Perníková chaloupka. Zaměřuje se na problematiku hodnot, genderu, mezilidských vztahů apod.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
08. 06. 2010 |
9414 |
Výchova k udržitelnému rozvoji – model Údolí v lese
| Na modelu lze vysvětlit základní pojmy výchovy k trvale udržitelnému rozvoji. Příspěvek dále nabízí zadání pro samastatnou práci studentů.  | Kateřina Jančaříková |
|
|
| |
|
02. 06. 2010 |
9491 |
Olympijské hry
| Během tohoto dlouhodobého projektu se žáci zdokonalují v různých sportovních dovednostech a zábavnou formou se seznamují s historií i současností olympijských her (starověkých i novodobých). Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva jednotlivých předmětů – tělesné výchovy, českého jazyka, našeho světa, matematiky, výtvarné výchovy i pracovních činností.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
|
28. 04. 2010 |
22322 |
Letiště – svět na dlani
| Během projektu se žáci seznamují s leteckou dopravou, z různých zdrojů získávají informace o letišti v Praze Ruzyni a propojují je s vlastními zkušenostmi a zážitky při exkurzi do zákulisí letiště. Při řešení praktických úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů. Projekt propojuje učivo předmětů Náš svět, Anglický jazyk a Matematika.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
1 komentář |
27. 04. 2010 |
10724 |
Sport – Sportovní odpoledne pro rodiče s dětmi
| Zábavné odpoledne pro rodiče s dětmi při sportovních aktivitách vedených v cizím jazyce, prezentující základní slova i v dalších jazycích.  | Hana Foltová |
|
 |
| |
|
16. 09. 2009 |
9369 |
Sousedé
| Cílem této aktivity je seznámit žáky s kulturními a regionálními specifiky našich sousedů.  | Josef Vlach |
|
|
| |
|
25. 05. 2009 |
68283 |
Úvodní hodina geografie ČR s využitím spamu
| Zamyšlení nad postavením ČR ve světě, konfrontace vnímání ČR žáky s představou popisu naší republiky v americkém bedekru.  | Miloslav Chrobák |
|
|
| |
|
06. 10. 2008 |
6885 |
Barevný život v multikulturním světě
| Příspěvek nabízí učitelům ukázky aktivit, při kterých se žáci mohou lépe poznat. Jedná se o hry a aktivity nejen za účelem poznávání se, ale především za účelem odstranění negativních postojů ke spolužákům jiného etnického původu.  | Martina Hurtová |
|
|
| |
|
06. 10. 2008 |
11881 |
Nevěřte všemu, co se píše
| Hlavním tématem příspěvku je vznik fámy a její život. Žáci by si měli uvědomit, jak fáma vzniká a jak je třeba přijímat sdělení, která se k nám dostanou, abych tzv. nenaletěli a nepomáhali šířit poplašné zprávy.  | Zuzana Zejdová |
|
|
| |
|
16. 06. 2008 |
15623 |