Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Barnga – možnosti integrace a asimilace do společnosti/skupiny
| Jde o simulační hru, ve které dostanou jednotlivé skupinky účastníků různá pravidla (ač o tom neví). Když se mezi skupinami podle určitého klíče přesouvají, zažívají změny, konflikty i nepochopení a musí se s nimi vyrovnávat z pozice člověka, který se adaptuje na nové prostředí, i z pozice člověka, který spolupracuje a obecně funguje s lidmi, kteří se adaptují.  | Anna Mairingerová |
|
|
| |
|
08. 11. 2018 |
2328 |
Jiný? Divný? Originální? Normální?
| To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak.
Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou situaci: Když někdo není na facebooku, je to pro mě normální, jiné, nebo divné? To, že někdo zdraví objetím a polibky na tvář beru jako normální, jiné, nebo divné? Proč? Na co jsem zvyklý – co je pro mě v tomto ohledu norma a proč?
Žáci vysvětlují, jak a proč dané věci vnímají, a tak zjišťují názory a postoje svoje i svých spolužáků.
Záměrem cvičení je lépe si uvědomovat, na základě čeho posuzuji něco jako „normální“, a něco jako „divné“, a promýšlet, jak to mají ostatní lidé i jak jim můžu lépe porozumět (i jak můžeme naše vlastní vnímání světa komunikovat s ostatními).  | Zuzana Švajgrová |
|
|
| |
|
01. 02. 2018 |
3705 |
Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – ČÍSLO
| Čísla v našem životě. Šťastná či nešťastná. Čísla, která nám v životě pomáhají. V tomto bloku se s žáky zamýšlíme nad důležitostí a významem čísel pro náš běžný život.  | Hana Kleisová |
|
|
| |
1 komentář |
28. 07. 2016 |
5644 |
CLIL ve francouzštině: etiketa zdravení
| Následující příspěvek je věnovaný výuce etikety metodou CLIL ve francouzském jazyce. Žáci se hravou formou naučí, jak vhodně pozdravit v českém i francouzském prostředí a rozvíjí otevřenost a pochopení vůči jiným kulturám.  | Eliška Glatzová |
|
|
| |
|
23. 09. 2014 |
6664 |
Čendeš/O Čendeš
| Romská pohádka od Ivety Kokyové zaměřená na rozvoj čtenářských dovedností na ZŠ a pochopení významu tolerance.  | Iveta Kokyová |
|
|
| |
|
28. 04. 2014 |
6131 |
Přísloví
| Další z článků o poznávání romského jazyka a kultury ze seriálu Rozummění přináší metodické náměty na práci s romským příslovím.  | Jana Hejkrlíková |
|
|
| |
|
19. 03. 2014 |
9126 |
Jakou moudrost mi předala má babička/Savi goďi chudňom la phura datar
| Mé babičce přezdívali Jurčaňa. Byla to silná a energická žena, i když postavou malá a drobná. Její chůze byla velmi rázná, sukně se jí pohybovaly ze strany na stranu, jako když rozhoupete zvony. Když mně bylo šest, tak jí už bylo sedmdesát tři let.
Článek je dalším dílem seriálu, který nabízí metodické náměty pro práci s romským textem v běžné výuce.  | Jana Hejkrlíková |
|
|
| |
|
18. 03. 2014 |
5601 |
Naše osada
| Další z metodických textů k čítance romských příběhů - tentokrát k tématu rodinných svátků.  | Irena Eliášová |
|
|
| |
|
17. 03. 2014 |
5437 |
Příběhy z Anglie/Vakeribena andal e Anglija: 2. část - Návrat domů
| Pokračování článku k příběhu Příběhy z Anglie/Vakeribena andal e Anglija, který rozvíjí dovednosti čtení s porozuměním.  | Ilona Ferková |
|
|
| |
|
13. 03. 2014 |
4793 |
Na křtinách/Pre boňa: 2. část - Pohostinnost
| Pokračování článku a příběhu Na křtinách/Pre boňa.  | Andrej Giňa |
|
|
| |
|
11. 03. 2014 |
3572 |