Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Multikulturní výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropské jazykové portfolio a jeho využití při výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Nedílnou součástí úspěšné reformy vzdělání v současnosti je prvek osobní zodpovědnosti za vlastní proces učení se a samostatnosti v přístupu k vlastnímu vzdělání. Tyto kompetence mohou být úspěšně budovány a rozvíjeny využíváním portfolia jako významného nástroje sebehodnocení.
Autor Miluška Karásková

Unikátní publikace představující dějiny a literaturu Romů učitelům základních škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Do sítě základních škol a některých víceletých gymnázií v ČR bude v následujících týdnech distribuována unikátní učební pomůcka s názvem Druhá směna s podtitulem Jak využívat dějiny a literaturu Romů ve výuce na 2. stupni ZŠ. Že výuka povinného průřezového tématu multikultura (a Romové obzvlášť) může vypadat i jinak než často praktikované „povídání o nich, jejich odlišnostech, poznávání jejich folkloru apod.“, vyvolávající u žáků (ale i pedagogů) mnohdy nechuť a otázku „Proč se o nich zase učíme?“, dokazuje právě tato publikace vytvořená týmem romistů, historiků a metodiků. Metody vycházejí z licencovaného programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jejich využití tak může být inspirativní pro pedagogy hledající možnost, jak rozšířit jimi již praktikované spektrum postupů aktivního učení.
Autor Radka Steklá

Hádanka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktické cvičení rozvíjející slovní zásobu s využitím romské hádanky.
Autor Jana Hejkrlíková

Aborigines a ti druzí – minulost a současnost některých domorodých skupin obyvatelstva v různých částech světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek pojednává o pěti domorodých skupinách obyvatelstva z různých koutů světa (Aboriginci, Berbeři, Eskymáci, Indiáni a Kurdové). Nedílnou součástí má být poznání jejich běžného života v minulosti i současnosti. A v návaznosti na to zjištění, jak se jejich společensko-politické postavení měnilo (či nikoli) v porovnání s nově příchozími bělochy, kteří postupně obsazovali a mocensky ovládali území původně osídlená právě výše zmiňovanými domorodými skupinami.
Autor Aleš Franc

Karel IV. a jeho vláda v Čechách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Formou analýzy textů žáci zpracují jednotlivé aspekty Karlovy vlády a sestaví je v přehlednou nástěnnou mapu.
Autor František Prokop

Moje tělo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je zaměřen na procvičení názvosloví lidského těla a na posílení schopnosti vyhledávat informace v odborné literatuře. Aktivity se účastní i žáci – cizinci.
Autor Květoslava Taubenhanslová

Příběh smrti a života

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Pracovní list se věnuje tématu Velikonoc z různých pohledů - kulturních, náboženských. Snaží se odkrýt, kde se tento tradiční svátek vzal, jak se slavil v minulosti a jak si ho připomínáme dnes. Je určen pro práci individuální i skupinovou.
Autor Taťána Vítková

Zajímaví lidé mezi námi – povolání kněz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje aktivitu, která je součástí celoročního projektu. Žáci se seznamují a diskutují se zajímavými lidmi z jejich okolí. Projekt je realizován v málotřídní základní škole Čeperka.
Autor Zdeněk Jonák

Papiertheater

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Využití metody k motivaci a k zamyšlení nad problematikou "zapomenutých dětí", následná diskuse, zapojení dramatických prvků, malování a vytváření jednoduchých kulis. Tvorba vlastních příběhů.
Autor Ivana Frýbová

Květiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci formou ledolamky vytvoří skupinky, ve kterých řadí názvy květin podle abecedy a zařazují rostliny do skupin. Výsledky společné práce prezentují. Ve dvojicích pak žáci výtvarně znázorní vybranou květinu a vystaví ji v „galerii“.
Autor Marie Horčičková
Celkem: 167