Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Výchova k myšlení v evropských a globálních... > Jsme Evropané

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dokumenty k výuce: Churchillův projev ve Fultonu v březnu 1946

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který pojmenoval začátek studené války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Obrázkovou osnovou ke stavbě příběhu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Promyšlená obrázková osnova může být nejenom pomůckou k prosté reprodukci děje, ale i k výkladu o stavbě příběhu a hledání dalších souvislostí.
Autor Zdeněk Sotolář

20 otázek k Agresi Německa, Itálie a Japonska za II. světové války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci získají nové a trvalejší vědomosti z období II. světové války aktivní formou. Aktivita oživí výuku při získávání nových informací prací ve skupinách.
Autor Jarmila Boudová

Historická studie: Opozice ve Výmarské republice (obrazy George Grosze)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V této aktivitě zkoumají žáci některé výtvarné práce německých autorů výmarského období, především obraz Agitátor George Grosze, a pokouší se je interpretovat, aby tak hlouběji pochopili politické, ekonomické a sociální napětí té doby. Žáci také zkoumají, jakou roli může hrát umění a umělci ve společnosti.
Autor Petr Albrecht

Petice ze Svatováclavských lázní roku 1848

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje text petice z roku 1848 ze Svatováclavských lázní. Žáci mají za úkol text podrobně rozebrat, diskutovat o něm, zjistit jeho význam a vypracovat další doplňující úkoly k textu.
Autor Aisis o.s.

Dopis Františka Palackého do Frankfurtu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje dopis, který psal František Palacký do Frankfurtu, když v roce 1848 chtělo německé národní hnutí vytvořit velkoněmecký stát. Text může posloužit jako základ pro vyvolání diskuse o austroslavismu. Můžeme s žáky rozebrat postoj Palackého k této otázce, a co ho k tomu vedlo.
Autor Aisis o.s.

Velká francouzská revoluce – Podezřelí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek rozebírá francouzský zákon o podezřelých, který byl vydán v období Velké francouzské revoluce. Žáci rozebírají vznik a postavení tohoto dokumentu i hledisko lidských práv v souvislosti s tímto zákonem.
Autor Aisis o.s.

Prohlášení francouzské vlády z 9. května 1950

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje prohlášení francouzské vlády. Úkolem žáků je text podrobně rozebrat a diskutovat o významu dokumentu.
Autor Aisis o.s.

Slavnostní řeč Perikla nad padlými v roce 431 př. n. l.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje řeč Perikla o demokracii. Tato aktivita napomáhá žákům uvědomit si hodnoty, které spojují naši společnost s athénskou demokracií. Stěžejní náplní aktivity je diskuse o hodnotách naší společnosti a přednostech demokratického zřízení.
Autor Jan Zouhar

My a oni - koncept univerza závazků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V této hodině se žáci zamýšlí nad způsoby, jakými se tvoří skupinové identity (resp. jak se definují skupiny), seznámí se s konceptem „univerza závazků“ Helen Feinové a poznávají, jak tento koncept může ovlivňovat chování jednotlivců a skupin.
Autor Kevin Feinberg
Celkem: 34