Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Výchova k myšlení v evropských a globálních... > Objevujeme Evropu a svět

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pátek třináctého

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si v hodině procvičí minulý čas průběhový (lze adaptovat i na přítomný čas průběhový), názvy různých kontinentů, států, výslovnost letopočtů a názvy různých profesí. Zároveň si zopakují, popřípadě se nově dozví něco o známých osobnostech historie i současnosti, o tom kde a kdy žily a čím se proslavily.
Autor Kateřina Poulová

Centra aktivit: Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Učitel v roli ředitele cestovní kanceláře hledá své nové delegáty – zaměstnance. Budoucí delegáti - žáci si zvolí cizí zemi, o které si vyhledají základní informace (jazyk, poloha, rozloha, vlajka, počet obyvatel), turisticky zajímavé oblasti atd. Cílem projektu je vytvořit natolik poutavé vyprávění o dané zemi, aby zaujalo ředitele (učitel + žáci) a získali tak práci jako noví delegáti cestovní kanceláře.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Seminář – Britské dny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o Britských ostrovech. Počínaje přírodními podmínkami, přes hlavní historické události, které měly vliv na socioekonomický a politický vývoj dnešního Spojeného království Velké Británie a Severního Irska i samostatného Irska, až po ukázky z běžného života obyvatel těchto zemí.
Autor Kateřina Rašínová

Detektiv v kuchyni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.
Autor Tanja Lovše

Projektové dny modelového regionu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o modelovém regionu. Počínaje přírodními podmínkami, přes historické události, které měly vliv na další socioekonomický vývoj regionu, až po ukázky z běžného života obyvatel.
Autor Kateřina Rašínová

Možnosti tu jsou...

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. Žáci přemýšlejí o výhodách a nevýhodách různých možností, jak se zapojit do rozvojové spolupráce. Hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník

Desková hra – Hospodářství Spojeného království

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Desková hra demonstrující vývoj hospodářství na Britských ostrovech v průběhu 19. a 20. století.
Autor Kateřina Rašínová

Zeměpisné perníčky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Propojení místopisných zeměpisných znalostí žáků 9. ročníku s pracovními činnostmi – s hodinou vaření.
Autor Jana Sochorová

Vlastní jména

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se představí svým křestním jménem a seznamují se s ostatními. Hledají odvozené formy vlastních jmen. Identifikují na mapě zemi, z které jejich jméno pochází a pomocí předmětů (suvenýry, fota) zemi ostatním přiblíží.
Autor Irena Ferlin

Klávesnice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci poznávají klávesové zkratky dle jejich funkcí. V první aktivitě se snaží ve dvojicích pojmenovat skupinu šesti klávesnicových zkratek (Page Up, Down…). V navazující aktivitě spojují další zkratky s anglickým a českým vysvětlením. Dále poznávají funkce stisknutím kombinace kláves s Ctrl. Nakonec se snaží pojmenovat význam symbolů na klávesách. Řešení vyhledávají v pomůckách jako např. v učebnici ICT a dvojjazyčném slovníku.
Autor Gabriela Baladová
Celkem: 31