Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Výchova k myšlení v evropských a globálních...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

20 otázek k Agresi Německa, Itálie a Japonska za II. světové války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci získají nové a trvalejší vědomosti z období II. světové války aktivní formou. Aktivita oživí výuku při získávání nových informací prací ve skupinách.
Autor Jarmila Boudová

5 zemí – 5 příběhů – mezinárodní eTwinningový projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Mezinárodní internetový projekt, v němž píší žáci 5 evropských zemí společné příběhy, jejichž prostřednictvím se seznamují a dozvídají více o jiných zemích. Součástí projektu jsou další aktivity, které přispívají k rozvoji jazykových dovedností žáků.
Autor Ivana Klimešová

Alexandr Veliký

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Stěžejní částí hodiny je fiktivní dopis Alexandra Velikého z Babylónie, který se žáci pokusí doplnit a tím si vytvořit vlastní zápis z hodiny.
Autor Markéta Krůželová

Bohoušovy džíny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.
Autor Petr Chára

Čadské jezero

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Ústav pro informace ve vzdělávání

Čechy za posledních Přemyslovců

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci vytvářejí jeden list učebnice. Vyplňují pracovní list tak, aby jim později mohl sloužit k samostudiu.
Autor Anna Chocholová

Centra aktivit: Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Učitel v roli ředitele cestovní kanceláře hledá své nové delegáty – zaměstnance. Budoucí delegáti - žáci si zvolí cizí zemi, o které si vyhledají základní informace (jazyk, poloha, rozloha, vlajka, počet obyvatel), turisticky zajímavé oblasti atd. Cílem projektu je vytvořit natolik poutavé vyprávění o dané zemi, aby zaujalo ředitele (učitel + žáci) a získali tak práci jako noví delegáti cestovní kanceláře.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Cesta do Vancouveru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní tematicky zaměřená činnost s prvky projektu zabývající se nedávnou historií OH a zároveň směřující k blízkým ZOH ve Vancouveru.
Autor Zuzana Stratilová

Cesta k moři

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje krátkodobý projekt, při kterém žáci připravují fiktivní zájezd, získávají pro něj zájemce z řad ostatních žáků a na závěr provedou jeho vyúčtování.
Autor Lubomír Šára

CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny cizího jazyka, které se v integrovaných hodinách objevují, a na jejich specifika. Na ukázkách z integrované výuky matematiky a anglického jazyka ukazuje některé konkrétní aktivity pro efektivní integraci a odkazuje na další relevantní zdroje.
Autor Lenka Tejkalova
Celkem: 106