Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Výchova demokratického občana > Občan, občanská společnost a stát

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Paragraf 11/55

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek je určen pedagogům, kteří se zabývají průřezovým tématem „Výchova demokratického občana“. Tento materiál vznikl v občanském sdružení AISIS jako podpora projektu „Paragraf 11/55“. Projekt byl zaměřen na zvyšování právního vědomí dětí a mládeže. Materiál se může stát inspirací i učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.
Autor Aisis o.s.

Státní symboly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze způsobů seznámení žáků se státními symboly formou skupinové práce.
Autor Nina Štěrbová

Dokumenty k výuce: Dva tisíce slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom v událostech roku 1968, neboť na rozdíl od Akčního programu překračuje rámec Komunistické strany a vybízí k občanské aktivitě. Žáci vyhledávají informace v textu. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Trestní odpovědnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě dvou skutečných žádostí vězňů o milost, kterým by jinak hrozil trest smrti, se žáci rozhodují, komu a proč by milost umožnili. Současně si uvědomí, jak je z lidského hlediska takřka nemožné rozhodovat o životě či smrti konkrétního člověka.
Autor Daniela Figránová

Karel IV. a jeho vláda v Čechách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Formou analýzy textů žáci zpracují jednotlivé aspekty Karlovy vlády a sestaví je v přehlednou nástěnnou mapu.
Autor František Prokop

Definování pojmu diskriminace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita pomáhá definovat, objasnit a představit si role oběti, násilníka a nezúčastněného diváka a pomáhá nám pochopit, že čas od času každý z nás vystupuje ve všech těchto rolích.
Autor Miroslava Ludvíková

Perzekuce Židů v Protektorátu Čechy a Morava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hledají odpovědi na otázky spojené s perzekucí Židů v Protektorátu Čechy a Morava, zamýšlí se nad širšími souvislostmi a projevy rasové nesnášenlivosti v současnosti.
Autor Marie Zahradníková

Moje místo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje projekt určený pro žáky 7. ročníku. Žáci přemýšlejí o místě, které mají rádi. Učitel a třída s daným tématem dále pracují.
Autor Blanka Pešoutová

Dokumenty ve výuce: Totalitarismus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s výchozím dokumentem, který definuje totalitarismus, a dále s dokumenty, které stály u zrodu komunistického a fašistického totalitarismu. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.
Autor Zdeněk Sotolář

Tmavomodrý svět aneb Jak „vidí“ svět nevidomí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení se světem nevidomých „zevnitř i zvenku“ – prožitek – jaké to je nevidět, jak jim můžeme pomoci. Hry a aktivity zaměřené na "osahání" prostředí všemi možnými smysly kromě zraku, v druhé půli beseda s nevidomým, který přišel i s vodícím psem a instruktorkou rehabilitace a rekvalifikace nevidomých.
Autor Jana Dočkalová
Celkem: 49