Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Výpis příspěvků podle: Průřezových témat
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
V článku popisuji vycházku po několika pražských místech spjatých s moderními dějinami. Realizovala jsem ji s tercií a kvartou víceletého gymnázia, kdy studenti provázeli studenty. Protože jsme se tematicky dotkli obou totalit, hlavním pedagogickým očekáváním pro mne bylo to, zda si mladí lidé uvědomili, jak křehká, vzácná a nesamozřejmá je svoboda.
Autor Marcela Svejkovská
Lekce patří do série lekcí k novým médiím. Je zaměřená na jedno z nebezpečí nových médií, tzv. hoax. Přes vysvětlení tohoto novodobého jevu se dostaneme k abstraktnějším pojmům založeném na stejném principu – reklamě a propagandě.
Autor Petra Slámová, COV
Aktivita je zaměřena na komplikovaný mravní rozměr Palachova činu a na jeho analogii s dalšími protesty proti okupaci Československa v roce 1968.
Autor Monika Stehlíková
Žáci si uvědomí svá práva, ale i povinnosti. Pochopí „hranice“ svých práv. Seznámí se s dokumentem Úmluva o právech dítěte.
Autor Jana Kopúnová
Prostřednictvím práce s textem se žáci seznámí s procesem vzniku zákonů v ČR, na příkladu zákona o sociálně-právní ochraně dětí vetovaného prezidentem ČR si postup ověří a zamyslí se nad (ne)výhodami ústavní a pěstounské péče.
Autor Iva Tajšlová, COV
Na základě modelové situace "Azylového domu" se žáci učí komunikaci, resp. argumentaci, seznamují se s životem jiných etnik a seznamují se s právními normami, které uvádějí důvody udělení/neudělení azylu v ČR.
Přípravu lze upravovat dle vlastních potřeb i počtu žáků a doplnit o další aktivity v rámci tématu Multikulturní společnost. Materiály lze čerpat například ze stránek Člověk v tísni nebo ho propojit s projektem Jeden svět.
Autor Petra Slámová
Příspěvek prezentuje dílčí projekt, kterým byl v 11. základní škole Plzeň realizován tematický okruh občan, občanská společnost a stát v rámci průřezového tématu výchova demokratického občana. Jedná se o jeden ze 16 dílčích projektů (8 projektů pro žáky 6. a 7. ročníků, 8 pro žáky 8. a 9. ročníků), kterými jsou prostřednictvím tzv. oborových dnů žákům 2. stupně prezentována průřezová témata. Oborové dny probíhají 4x ročně, vždy s realizací všech 16 dílčích projektů. Žáci 2. stupně se postupně zapisují ke garantům dílčích projektů, procházejí tak jednotlivými tematickými okruhy průřezových témat. Opakovaný zápis ke stejnému garantovi není žákům umožněn.
Autor Mgr. Zdeňka Strnádková
Sedmý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Je zaměřen k tématu platebních karet a jejich ochranných prvků. Žáci se naučí též správný a bezpečný postup výběru peněz z bankomatu.
Autor Česká bankovní asociace
Pátý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Přibližuje žákům funkci bank a služby, které nabízejí.
Autor Česká bankovní asociace
Jaká jsou práva dětí? Porušuje někdo naše práva? Jsme ještě vůbec děti? To jsou otázky, na něž budou žáci v průběhu hodiny hledat odpověď – v diskuzi se spolužáky, v Úmluvě o právech dítěte, ale i na internetu.
Autor Mgr. Blanka Pravdová