Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Výchova demokratického občana > Občan, občanská společnost a stát

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Paragraf 11/55

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek je určen pedagogům, kteří se zabývají průřezovým tématem „Výchova demokratického občana“. Tento materiál vznikl v občanském sdružení AISIS jako podpora projektu „Paragraf 11/55“. Projekt byl zaměřen na zvyšování právního vědomí dětí a mládeže. Materiál se může stát inspirací i učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.
Autor Aisis o.s.

Státní symboly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze způsobů seznámení žáků se státními symboly formou skupinové práce.
Autor Nina Štěrbová

Dokumenty k výuce: Dva tisíce slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom v událostech roku 1968, neboť na rozdíl od Akčního programu překračuje rámec Komunistické strany a vybízí k občanské aktivitě. Žáci vyhledávají informace v textu. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Podzimní celoškolní ekologický projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jednodenní výukový projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k životnímu prostředí a k vlastnímu zdraví. Smyslem projektu je rovněž prohloubení vztahů mezi žáky navzájem a mezi žáky a učiteli. Projekt byl uskutečněn v málotřídní škole ZŠ Olomouc - Droždín.
Autor Bronislava Nováková

Trestní odpovědnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě dvou skutečných žádostí vězňů o milost, kterým by jinak hrozil trest smrti, se žáci rozhodují, komu a proč by milost umožnili. Současně si uvědomí, jak je z lidského hlediska takřka nemožné rozhodovat o životě či smrti konkrétního člověka.
Autor Daniela Figránová

Karel IV. a jeho vláda v Čechách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Formou analýzy textů žáci zpracují jednotlivé aspekty Karlovy vlády a sestaví je v přehlednou nástěnnou mapu.
Autor František Prokop

Definování pojmu diskriminace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita pomáhá definovat, objasnit a představit si role oběti, násilníka a nezúčastněného diváka a pomáhá nám pochopit, že čas od času každý z nás vystupuje ve všech těchto rolích.
Autor Miroslava Ludvíková

Perzekuce Židů v Protektorátu Čechy a Morava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hledají odpovědi na otázky spojené s perzekucí Židů v Protektorátu Čechy a Morava, zamýšlí se nad širšími souvislostmi a projevy rasové nesnášenlivosti v současnosti.
Autor Marie Zahradníková

Moje místo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje projekt určený pro žáky 7. ročníku. Žáci přemýšlejí o místě, které mají rádi. Učitel a třída s daným tématem dále pracují.
Autor Blanka Pešoutová

Dokumenty ve výuce: Totalitarismus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s výchozím dokumentem, který definuje totalitarismus, a dále s dokumenty, které stály u zrodu komunistického a fašistického totalitarismu. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.
Autor Zdeněk Sotolář
Celkem: 49