Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Jako člověk usiluji o to, abych dával to NEJ, co mám. Je to dobré pro mě i pro moje okolí. Vzdělávání a výchova čili osobnostní růst, se mě týká KOMPLEXNĚ a ve všem – co mám, co umím, co znám i co mám v srdci (mého charakteru). Mám se učit hledat balanc a harmonii mě samotného, i mě s ostatními lidmi (společností). CTNOST MĚ K TOMU VEDE – UČÍ! Můj ctnostný charakter ukazuje na dobré motivy, tj. pro koho a proč něco vlastně dělám. Např. LAKOMSTVÍ – dobře pro mě, špatně pro ostatní. ROZHAZOVAČNOST – dobře pro ostatní, špatně pro mě. Ale ŠTĚDROST – dobře pro mě i pro ostatní!
Autor Hana Martináková
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s životem Terryho Foxe, se způsobem, jak se vyrovnával s těžkou nemocí. Budují si postoj k jeho činům, diskutují o způsobu vyrovnávání se s vlastními problémy. Vysvětlují si citáty slavných, sami si zkouší tvořit výroky, do kterých vkládají vlastní zkušenosti.
Autor Tereza Vodičková
V průběhu lekce se žáci seznámí s postupem řešení problému prostřednictvím modelu politického cyklu, pochopí, v čem spočívá podstata politického problému, na konkrétních příkladech analyzují, jak probíhal rozhodovací proces při řešení problému a jak probíhaly další fáze procesu. Žáci zformulují vlastní vhled do konkrétní situace a zváží, jak mohou občané aktivně zasáhnout při řešení politického problému.
Autor Martina Röhlichová, COV
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na možnosti práce s adaptovaným textem tak, aby sloužil jako prostředek k osvojování, nácviku a upevňování slovní zásoby. Základem pro tuto práci je adaptace klasické pohádky, která se stala podkladem pro úlohy zaměřující se na rozvíjení aktivní, pasivní a potenciální slovní zásoby.
Autor Jarmila Karlovcová
Během tohoto dlouhodobého projektu by se žáci měli zdokonalit ve využívání počítače v každodenním životě a společnými silami vytvořit internetové stránky své třídy. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva jednotlivých předmětů.
Autor Mirka Gardoňová
Projekt, který vznikl z vlastní iniciativy žáků. Zajímalo je, jak se učí v jiných zemích světa a jak to v tamních školách vypadá. Během realizace žáci v praxi využívali svých znalostí českého jazyka, našeho světa, anglického jazyka i informatiky.
Autor Mirka Gardoňová
Žáci se prostřednictvím obrázků, fotografií i doprovodného textu seznámí s dávnou betlémářskou tradicí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Lépe se tak zorientují v historii betlémů a betlémářství, čímž si zároveň uvědomí její návaznost či přesah do současnosti.
Autor Aleš Franc
Celoškolní projekt „Voda" přispívá k naplňování prevence proti šikaně, klíčovým kompetencím a výuce průřezových témat.
Autor Marie Hrabalová
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská