Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova > Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sport – Sportovní odpoledne pro rodiče s dětmi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Zábavné odpoledne pro rodiče s dětmi při sportovních aktivitách vedených v cizím jazyce, prezentující základní slova i v dalších jazycích.
Autor Hana Foltová

Vrtule jako námět pro praktické pracovní činnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Námět je využitelný v praktických činnostech při výuce technických principů a rozeznávání různých druhů materiálů. Článek obsahuje návody na výrobu vrtule a názorné fotografie.
Autor Václav Tvarůžka

Jak se barvy potkávají - vše je možné

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vyučovací jednotka je určena pro 2. vzdělávací období na 1. stupni ZŠ, navazuje na zkušenosti a dovednosti získané v 1. období využívá integrace průřezového tématu OSV - Řešení problémů a rozhodovací činnosti, Kooperace a kompetice pro tvůrčí činnosti a experimentování s barvou, dále využíváme přesahů do dalších vzdělávacích oborů (např. Člověk a jeho svět).
Autor Jiřina Kelymanová

Rozvíjení finanční gramotnosti u žáků ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Záměrem článků v jedenáctidílném seriálu je naznačit možnosti, jak lze ve výuce rozvíjet finanční gramotnost žáků 2. stupně základní školy a nižších ročníků víceletého gymnázia, a nabídnout řadu aktivit (úkolů), které k rozvíjení této gramotnosti žáků přispívají. Popsané aktivity jsou chápány jako jeden z možných prostředků, jak přiblížit výuku aktuálním životním zkušenostem žáků a jejich potřebám.
Autor Petr Jakeš

Výhodnost investice do nákupu nového úspornějšího elektrického spotřebiče

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při řešení úlohy žáci poznají, které parametry podmiňují ekonomickou výhodnost nákupu daného spotřebiče a naučí se vyčíslit návratnost investice do nového elektrického spotřebiče.
Autor Petr Jakeš

Rozhodnutí při nákupu elektrického spotřebiče s ohledem na celkové náklady na jeho provoz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při řešení úlohy žáci poznají, které parametry podmiňují ekonomickou výhodnost nákupu daného spotřebiče. Naučí se vyhodnocovat náklady na provoz různých elektrických spotřebičů a podpořit rozhodnutí pro nákup daného spotřebiče ekonomickými argumenty.
Autor Petr Jakeš

Ekonomika provozu elektrických spotřebičů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, která vede žáky ke zjištění souvislosti příkonu spotřebiče a jeho dobou provozu na množství spotřebované energie, a tím i na náklady za jeho provoz, a učí je hledat efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za spotřebovanou elektrickou energii.
Autor Petr Jakeš

Měření spotřebované elektrické energie a platba za ni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, při jejímž řešení si žáci uvědomí souvislost mezi naměřenou spotřebou elektrické energie a finančními výdaji za ni, hledají efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za spotřebovanou elektrickou energii.
Autor Petr Jakeš

Ztráty vlivem kapající vody z netěsnícího kohoutku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci spočítají množství vody zbytečně odkapané z kohoutku, určí cenu takto odkapané vody a náklady na zbytečně kapající vodu, kterou je možno jednoduše ušetřit.
Autor Petr Jakeš

Ztráty z protékající vody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci určí množství zbytečně spotřebované vody při běžných denních činnostech jako čištění zubů, mytí nádobí apod., a vyčíslí náklady na zbytečně protečenou vodu, které je možno jednoduše ušetřit.
Autor Petr Jakeš
Celkem: 123