Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova > Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a mluvení. Učitel musí mít důkladně promyšlené jednotlivé fáze vyučovací hodiny (musí být rozmanité, pestré a neustále aktivizující a podněcující činnosti žáků).
Autor Alena Podepřelová

Pokusy s

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V článku jsou uvedeny ukázky zajímavých pokusů vztahujících se k měření elektrického odporu vodiče (rezistoru) a zjišťování závislosti odporu na vlastnostech vodiče prováděných pomocí jednoduchých a snadno dostupných pomůcek.
Autor Karel Rauner

Několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V následujícím příspěvku je uvedeno několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná. Uvedené příklady mohou přispívat k rozvíjení paměti žáků prostřednictvím numerických výpočtů, k osvojení algoritmu početních operací, k rozvíjení kombinatorického myšlení, k vytváření hypotéz a jejich ověřování.
Autor Růžena Blažková

Nestandardní aplikační úlohy a problémy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Smyslem zařazení tohoto tématického okruhu je ukázat žákům na řešení aplikačních úloh, pokud možno zábavnou formou, potřebnost matematiky pro řešení praktických problémů, její využitelnost v nejrůznějších oborech a životních situacích, rozvíjet u žáků logické myšlení, a tím nejen zvýšit zájem o matematiku u žáků s matematickým nadáním, ale také podchytit tento zájem u žáků prospěchově slabších. Tomu napomáhají i takové úlohy a problémy, jejichž řešení vyžaduje a rozvíjí logické uvažování a je více či méně nezávislé na znalostech školské matematiky.
Autor Jiří Brant

Aritmetické rozcvičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je popsáno několik rozcviček s aritmetickou a algebraickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.
Autor Peter Krupka

Využití ICT na hodinách anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití počítače a internetu při výuce anglického jazyka a při domácí přípravě žáků.
Autor Gabriela Baladová

Jak se barvy potkávají - vše je možné

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vyučovací jednotka je určena pro 2. vzdělávací období na 1. stupni ZŠ, navazuje na zkušenosti a dovednosti získané v 1. období využívá integrace průřezového tématu OSV - Řešení problémů a rozhodovací činnosti, Kooperace a kompetice pro tvůrčí činnosti a experimentování s barvou, dále využíváme přesahů do dalších vzdělávacích oborů (např. Člověk a jeho svět).
Autor Jiřina Kelymanová

Tvořivá škola - Početní divadélko

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Informace o didaktické pomůcce Početní divadélko vytvořené pro začátky činnostního učení v matematice.
Autor Čeněk Rosecký

Inspirace AZ kvízem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nechte se inspirovat televizní soutěží a připravte hru pro téměř kteroukoli hodinu.
Autor Zdena Effová

Buditelé českého národa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek předkládá příklad motivační aktivity formou zdramatizované ukázky. Žáci touto formou poznají nejvýznamnější osoby českého národního obrození - Josefa Dobrovského, Josefa Jungmanna a Josefa Kajetána Tyla. Zároveň si připomenou slova státní hymny České republiky.
Autor Eva Špačková
Celkem: 123