Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Velikonoce
| Žáci vyprávějí, jaké velikonoční zvyky se dodržují v jejich rodině. Poté si zasejí osení. Následuje venkovní hra, při které skupiny hledají „vajíčka“ s částmi textu, ze kterého poskládají úkol. Úkol splní ve třídě a navzájem si své výtvory prezentují.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
03. 06. 2009 |
20667 |
Den matek
| Žáci si povídají o tom, jak oslovují své maminky, jak je oslovují v anglicky mluvících zemích, kdy se slaví Den matek, atd. Následně se pro maminku naučí anglickou písničku I love you. V malých skupinách spolužákům žáci svoji maminku představí, poté jí vyrobí přání (vpisují do připraveného textu). Svoji práci si samy zhodnotí.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
03. 06. 2009 |
24252 |
Sluníčko
| Žáci v kruhu diskutují o změnách v přírodě souvisejících s létem. Poté se naučí písničku Colours. Další aktivitou je skupinová práce, při které podle daných instrukcí vyrobí maketu slunce, cílem je dodržet pořadí barev zadaných v angličtině. Hotovou práci si skupiny vymění a navzájem zhodnotí.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
9765 |
„Bláznivý den“
| Děti se sejdou ve škole bláznivě oblečené. Projekt začne módní přehlídkou, kde si navzájem představí své modely. V kruhu každý řekne, proč si zvolil daný model a na šňůru přiřadí anglický název jednoho kusu svého oděvu. Poté ve skupině navrhnou bláznivý model – koláž z různých katalogů. Následuje vzájemné hodnocení na základě daných kritérií.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
7400 |
Kalendář
| Žáci si v kruhu zopakují české názvy měsíců a ročních období. Po zopakování anglické abecedy zapíší anglické slovo summer (léto) na základě hláskování. Poté ve skupinách přiřazují anglické názvy měsíců do kruhového kalendáře. Pod vedením učitele si společně kalendář zkontrolují a přečtou nahlas jednotlivé názvy měsíců. Následuje výroba jednotlivých stran do kalendáře ve skupinách. Žáci si své výtvory představí ve větších skupinách, hodinu uzavře Galerie.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
8730 |
Prázdniny
| Děti si v kruhu sdělují své prázdninové plány, tj. kam pojedou, jakým dopravním prostředkem, atd. Poté se naučí písničku Wheels on the Bus, text doprovází pohybem. Následuje debata o zásadách bezpečnosti pro chodce a cyklisty. V praxi si pravidla vyzkoušejí žáci na dopravním hřišti. Na závěr ve skupinách sestaví desatero bezpečného chodce a cyklisty. Navzájem si skupiny pod vedením učitele poskytnou zpětnou vazbu.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
8940 |
Domácí zvířata
| Žáci si osvojí, jaké zvuky jednotlivá zvířata vydávají. Pak přiřazují puzzle se zvuky k jednotlivým obrázkům zvířat tak, aby do sebe zapadla a korespondovala se všemi sousedícími stranami (zvířaty) horizontálně i vertikálně.  | Gabriela Baladová |
|
|
| |
|
27. 07. 2009 |
12852 |
Památky UNESCO očima žáků
| Příspěvek popisuje propojení vyučovacích předmětů na 2. stupni ZŠ prostřednictvím projektové výuky. Žáci jsou zde motivováni vlastním prožitkem, komunikují v týmech, pořizují, shromažďují a analyzují materiály, které dále zpracovávají při tvorbě konkrétně využitelných výstupů (sborník, prezentace, kalendář), pracují s ICT. Při práci získávají ucelený a mnohostranný pohled na naši vlast a svět, uvědomí si význam mezinárodních organizací.  | Jana Vítková |
|
|
| |
|
09. 11. 2007 |
10959 |
Netradiční využití PET lahví
| Způsob, jak mohou žáci upozornit na problematiku nakládání s odpady ve své obci prostřednictvím zajímavého vystoupení pro veřejnost.  | Jeanetta Machová |
|
|
| |
|
22. 01. 2008 |
12453 |
Využití námětů žáků při vytváření projektu
| Využití návrhů žáků 5. ročníku při sestavení projektu pro adventní období a jeho nástin.  | Ilona Čiháková |
|
|
| |
|
03. 04. 2008 |
12565 |