Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)
| Text je určen pro žáky základních škol nebo víceletých gymnázií, je autentický a ukazuje možnost, jak učitel na základě jednoduchého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky na jazykové úrovni A2 k vlastní produkci. Vybraný text, který lze zařadit do tematického okruhu „Rodina, tradice, zvyky a život v Německu” rozvíjí přirozeným způsobem jak receptivní, tak i produktivní řečové dovednosti. Žáci mají možnost se zamyslet nad tématem partnerských vztahů a na závěr vytvořit paralelní text o sobě a navrhnout vlastní znění inzerátu, ve kterém fiktivně hledají životního partnera. Učitelé si na základě zjednodušené typologie cvičení mohou i k dalším textům připravit vlastní vyučovací jednotku s využitím nabízených cvičení a vést tak žáky k nácviku produktivních dovedností.  | Ivana Frýbová |
|
 |
| |
|
27. 07. 2010 |
9280 |
Odhalujeme ukrytá moudra
| Námět na hodinu či blok hodin českého jazyka a literatury ve čtvrtém nebo pátém ročníku. Žáci pracují ve skupinách. Dešifrují pomocí správně určených slovních druhů a Morseovy abecedy věty, jejichž obsah se poté snaží vysvětlit.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
|
18. 07. 2011 |
7460 |
Vylušti tajenku
| Materiál v první aktivitě umožňuje zopakování obecných poznatků o celých a racionálních číslech ve větách, se kterými následně žáci pracují v dalších dvou aktivitách – přiřazují písmena a luští tajenku. Aktivity jsou zaměřeny na komunikaci a kooperaci ve skupině a také na práci s tabulkou.  | Radmila Záviská |
|
|
| |
|
29. 06. 2011 |
6123 |
Naše třída
| Popis aktivit pro tři vyučovací hodiny matematiky v 9. ročníku (tematický celek Podobnost) nebo v 7. ročníku (tematický celek Poměr)  | Hana Pilařová |
|
|
| |
1 komentář |
30. 05. 2011 |
8403 |
Komorní hudba zajímavě a hravě
| Článek nabízí inspiraci do výuky hudební výchovy; ukazuje možnosti práce s tématem komorní hudba; přináší didaktické rozpracování pěti vyučovacích hodin – průběh vyučovací hodiny, pracovní listy, doplňovačky, tajenky, náměty na hry a činnosti žáků.  | Šárka Mikesková |
|
|
| |
|
13. 12. 2011 |
9370 |
Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení
| Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.  | Helena Havlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
16. 03. 2011 |
7508 |
Den duchů aneb Hrajeme si v hodině Čj
| Den duchů patří do časově krátkodobých projektů. Lze jej využít v jedné hodině, a žáky tak vhodně motivovat k připravované školní akci nebo jednotlivá cvičení využívat během celého roku.
Projekt je předkládán spíše jako inspirace. Ukazuje, jak je možné hravou formou opakovat tvrdé a měkké slabiky, skládání slov, tvoření vět a další. V hodině čtení napínavým způsobem přivádí žáky nejen k četbě, ale i tvoření vlastního příběhu a zapsání děje.  | Iva Burešová |
|
 |
| |
|
09. 12. 2009 |
12704 |
Slavnost čtení
| Slavnost čtení je celoškolní projekt žáků a učitelů jedné vesnické školy, kde učitelé místo tradiční výuky nabídli žákům možnost pracovat po celý jeden den v žánrových literárních skupinách.  | Monika Olšáková |
|
 |
| |
|
21. 01. 2011 |
8992 |
Přírodní učebna – poznáváme kouzlo bylinek
| Během aktivity se žáci učí poznávat bylinky, aktivně se zapojují do přípravy bylinkové spirály v přírodní učebně.  | Eva Krafková |
|
 |
| |
|
04. 12. 2009 |
13325 |
Přírodní učebna - závlaha
| Článek připomíná důležitost povědomí žáků o potřebě vody jako nutné podmínky života. Během pokusu si žáci objasní potřebu závlahy pro rostliny.  | Eva Krafková |
|
 |
| |
|
02. 12. 2009 |
7144 |