Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Motivace soutěžní aktivitou, brainstorming + diskuse nad uvedeným tématem, výklad a charakteristika významných dnů a svátků, didaktická hra Významné dny a svátky, díky níž se žáci učí pracovat s kalendářem, vyhledávají údaje. Pracují s pojmy významný den, svátek, den pracovního klidu a rozumí jejich obsahu. Závěrečné hodnocení a ověření získaných znalostí.
Autor Libuše Sochorová
Projektové vyučování se vyznačuje nasměřováním činností žáků k vytvoření produktu. Jde o společné přemýšlení, hledání, diskusi a řešení k dosažení konkrétního cíle. Jedná se o týmovou spolupráci. K dosažení cíle využívají žáci všechny dostupné informační zdroje (encyklopedie, časopisy, internet, exkurze...). Pravěk je téma životu a zkušenostem dětí velmi vzdálené. Ve 4. ročníku dochází k prvnímu hlubšímu seznámení dětí s životem pravěkých lidí – způsob lovu, bydlení, ošacení, společenský život… Téma Pravěk umožňuje propojit činnosti z různých vzdělávacích oborů. Je přitom možné klást větší či menší důraz na historii, výtvarnou tvořivost, práci s jazykem a s informacemi. Projektové vyučování je vhodnou organizační formou pro realizaci tématu Život v pravěku.
Autor Šárka Mikesková
V textu je pět praktických ukázek, jak pracovat s jednotlivými českými příslovími pro děti ve věku 6 - 10 let. Celá publikace je zaměřena na přiblížení českých přísloví dětem zábavnou formou. Každé přísloví doplnil autor o říkanku, povídání s dětmi a náměty na činnosti, které smysl lidové slovesnosti malým čtenářům osvětlují.
Autor Petr Kukal
Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.
Autor Růžena Pekařová
Přírodní učebna - pomocí vlastních zkušeností si žáci ověřují podmínky života na Zemi (vzduch, voda, půda, živiny, světlo, teplo).
Autor Eva Krafková
Pomocí činnostního učení si žáci osvojí a procvičí násobilku na základě praktických příkladů z běžného života.
Autor Eva Krafková
Přírodní učebna – žáci si prakticky vyzkouší nejjednodušší výtvarné techniky s použitím dostupných materiálů. Také si v praxi ověří a prohloubí teoretické znalosti z hodin dějepisu.
Autor Eva Krafková
Žáci na základě pozorování popíší momentální stav počasí a porovnají je s informacemi na meteostanici. Zapisují stav počasí do kalendáře přírody pomocí symbolů (mohou ho zapisovat v českém i anglickém jazyce). V hodině angličtiny se žáci učí nové výrazy týkající se počasí a rozvíjí také znalosti z přírodovědy.
Autor Eva Krafková
Strach – strukturované drama inspirované literárním dílem Zápisník Norberta Borovičky od Marie Kšajtové určené pro žáky 3. až 5. ročníku a učitele, kteří mají zkušenosti se strukturovaným dramatem a jsou schopni alespoň trochu improvizovat v nečekaných situacích.
Autor Adéla Hůlková
Žáci se učí v němčině poznávat ovoce a zeleninu. Aktivita je vhodná do prostředí přírodní učebny, je určena pro žáky 7. nebo 8. ročníku. Rozsah – 2 až 3 vyučovací hodiny.
Autor Eva Krafková